به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه ، افزود : در استان سمنان مشکلات و نگرانی هایی که در دیگر بخش های کشور وجود دارد و مانع پیشرفت باشد نداریم.
وی خاطرنشان کرد : اشتغال و بیکاری منشا برخی نگرانی های اجتماعی است و برای جبران آن مهارت آموزی در دستور کار جدی استان قرار دارد که نیاز به هم افزایی فرابخشی دارد.
وی با تاکید بر توجه بیشتر به حوزه سلامت که بتواند برطرف کننده هزینه های درمان باشد، خاطرنشان کرد : افزایش هزینه های درمانی که دولت تامین می کند تا پنج برابر بوده است که باید برای کاهش آن فرهنگ عمومی در حوزه بهداشت و سلامت تقویت شود.
معاون استانداری سمنان با اشاره به این که شهروندان به مراقبت بیشتر از خود باید هدایت شوند، اضافه کرد : توجه به سلامت اقشار مختلف جامعه در استان جدی است که به افزایش بینش عمومی و فرهنگی کمک زیادی می کند که بستری برای توسعه استان سمنان است.
ناجی تاکید کرد : پاسخگویی مستمر مسوولان به مردم، ارایه گزارش از اقدامات، انجام تعهدات باعث اطلاع بیشتر و توسعه امید در جامعه می شود.
معاون استانداری سمنان با اشاره به مسایل اقتصادی کشور، یادآور شد : بسیاری از مسایل اقتصادی با تقویت فرهنگ و توجه بیشتر به مسایل دینی، جلوی مسایلی مانند گران ‌فروشی و احتکار گرفته می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست گفت : احیای فرهنگ و مناسبت های قرآنی از اهداف شورای فرهنگ عمومی است که گسترش فرهنگ رضوی و فرهنگ زیارت بخشی از آن است.
محمدرضا سوقندی افزود : با جنگ اقتصادی مواجه هستیم و به مناسبت های مختلف باید با حضور مسوولان در کنار مردم، از خلاهایی که احساس می شود کاسته شود.
وی با تاکید بر این که مسوولان باید در کنار مردم قرارگیرند، بیان کرد: در روز مساجد مسوولان با حضور در مساجد از مشکلات و مسایل بیشتر مطلع شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به مسایل و مشکلات اقتصادی جامعه، بیان داشت : به همین منظور و با هدف ساماندهی امور فرهنگی در این بخش، کارگروه فرهنگ اقتصادی در استان ایجاد شده است.
در این نشست، سیدمحمدرضا موالی زاده دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور، آیت الله سید محمد شاهچراغی امام جمعه و جمعی از مدیران فرهنگی استان سمنان حضور داشتند.
در این نشست با اشاره به روز مسجد، برنامه های متنوع فرهنگی در مساجد استان به ویژه حضور مسوولان برای شنیدن مشکلات مردم تبیین شد.
30 مرداد روز جهانی مسجد است استان سمنان بیش از یکهزار مسجد، حسینیه و فاطمیه دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.