به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر کارش ، افزود : سنت ائمه(ع) در کنار قرآن قرار گرفته است که به مسایل کوچک و بزرگ جامعه دقت نظر دارند.
وی با تاکید بر این که باید سنت های رسول اکرم(ص) را بشناسیم و در جامعه مطرح کنیم، افزود: شاهچراغی با بیان اینکه فرهنگ عمومی این است که فرهنگ های بد و زشت نداشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد : رسول اکرم(ص) یکی از اهدافش اصلاح جامعه از فرهنگ های غلط بود، پیغمبر با فرهنگ های غلط برخورد می کردند، برخوردش ارشادی و هدایتی بود و برخورد فیزیکی نبود.
امام جمعه سمنان تصریح کرد : روایات زیادی داریم که حتی ایشان با فرهنگ های غلط هرچند کوچک هم مقابله می کردند، پیامبر(ص) حتی کناره گیری افراد را از فقیران فرهنگ غلطی می دانستند، پیامبر(ص) حتی به جزئی ترین مسایل فرهنگی دقت داشتند زیرا اعتقاد به اصلاح جامعه داشتند.
وی تاکید کرد : پیامبر احیای سنت را زنده کردن خود می دانستند، کار فرهنگی میوه دیررسی دارد و برنامه های فرهنگی زمان بر است.
وی با بیان این که دولت و مردم فرقی ندارند، مردم باید از امور دولت باخبر باشند، یادآور شد : همان طور که رئیس جمهوری به درستی گفت از احوال مردم باخبر است پس مردم باید از اقدامات دولت مطلع باشند و مسوولان استان باید مسایل را با مردم در میان بگذارند.
در این نشست، سیدمحمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و جمعی از مسوولان نهادهای فرهنگی استان حضور داشتند.
در این نشست درباره برنامه های روز مسجد در استان و سرفصل های شورای فرهنگ عمومی کشور تبیین شد.
6103 /6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.