مسئول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرمت کاروانسرای تاریخی عباس آباد در شهرستان میامی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، سید محمد صادق رضویان گفت: در این مرحله از مرمت، بهسازی معابر اطراف کاروانسرا، اجرای پشت بندهای حفاظتی و انجام پی‌بندی و استحکام بخشی پشت‌بندهای موجود و بندکشی جداره‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این کاروانسرا در دوران صفویه ساخته شده افزود: این بنا از سلامت و پایداری نسبی برخوردار است و با توجه به واقع شدن این کاروانسرا در کنار جاده تهران - مشهد و عبور سالانه 20 میلیون مسافر از کنار روستای عباس آباد، امکان تغییر کاربری و واگذاری این کاروانسرا به سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد.

کاروانسرای تاریخی عباس آباد در 70 کیلومتری شرق میامی و در مرکز روستای عباس آباد واقع شده است.

این کاروانسرا مستطیل شکل از نوع چهار ایوانی و مساحت آن بیش از هشت هزار و 500 متر مربع، دارای دو ورودی شرقی و غربی است که ورودی اصلی آن در ضلع شرقی است و در وسط حیاط نیز بارانداز برای خرید و فروش و بارگیری کالاها ساخته شده است.

در اطراف حیاط، اتاق‌‌‌ها، ایوان‌ها و سکوها و در پشت اتاق‌ها، شترخان‌ها قرار دارند، سرویس‌های بهداشتی کاروانسرا نیز در خارج بنا و در ضلع غربی آن قرار دارد که این مهم در نوع خود نادر است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.