به گزارش ایرنا ، تهیه گزارش ازمشکلات مردم یکی از اشکال نقد به شمار می رود ، به هر میزان که این گزارش ها با واقعیت همراه باشند ، اثرگذارتربوده و مسوولان را برای رفع آن ها کمک می کند.
بازتاب مشکلات مردم در کنار ارایه گزارش عملکرد مسوولان از وظایف خبرنگاران است که باعث می شود اعتماد مردم را به خود جلب کرده و آن ها را به آینده خوشبین کند.
این ارتباط دوسویه موجب می شود مردم خبرنگاران را در کنار خود احساس کرده و مطمئن شوند که مشکلات آن ها از سوی مسوولان پیگیری می شود.
محمدمهدی کریمی فرماندار میامی چهار شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: رسانه ها باید همه چیز را به صورت واقعی و حقیقی منعکس کنند و بدانند پوشاندن حقایق و یا اغراق کردن هر دو ضد تبلیغ هستند.
کریمی گفت: رسانه ها باید مدیران را با نقد سازنده و شفاف یاری کرده و در انعکاس حقایق و واقعیت ها اهتمام ورزند.
فرماندار میامی بر اهمیت سرعت در انتقال خبر تاکید کرد و اظهار داشت: اگر در انعکاس خبر کوتاهی شود، بازار شایعه، تحریف و تهمت جای آن را می گیرد و تعلل در انتقال مطلب، به طور یقین کار خبررسانی را سخت تر خواهد کرد.
وی گفت: خبرنگاران درسطح شهرستان به دنبال افزایش نشاط اجتماعی باشند ومشکلات راانعکاس دهند.
عباسعلی اصغری رئیس شورای اسلامی شهرمیامی نیزبا تاکید برانعکاس اخبارواقعی درفضای مجازی ورسانه ها افزود: خبرنگاران همواره به آزاداندیشی شهره بوده اند و این آزاداندیشی و انصاف در نگرش اقتضاء می کند تا همه چیز را درست، منطقی و با درنظرگرفتن ارزش ها منعکس کنند و از تخریب و نقد مغرضانه خودداری کنند.
وی گفت: خبرنگاران از نظر مادی کمترین امکانات را دارند، اما عشق ،علاقه ، ذوق و استعداد وافر موجب شده آنها در این کار پر مسئولیت قدم بگذارند.
رضامهدیان عضوهیات رییسه خانه مطبوعات استان سمنان نیزتقدیرازخبرنگاران را ضروری دانست واظهارداشت: خبرنگاری، حرفه ای سخت است ولی اهالی این حرفه دراستان سمنان با عشق و علاقه خدمت به مردم در روند توسعه قلم می زنند.
مهدیان با بیان اینکه انتقادات سازنده رسانه ها و خبرنگاران همراه با انصاف باشد؛ یادآور شد: ارائه نقدهای سازنده ، تحلیل و تفسیرهای حقیقی و مبتنی بر واقعیت خبرنگاران برای توسعه شهرستان میامی رهگشا می باشد.
17 مردادماه به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
شهرستان میامی با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 40هزار نفر درشرق استان سمنان واقع شده است .
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.