ابوالفضل حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : قاچاق کالا و ارز در چند سال گذشته یکی از دلایل اساسی در افزایش آمار بیکاری در کشور بوده و اگر بخواهیم برای حمایت از کالای ملی اقدامی کنیم، اولین راهبرد شفاف سازی برنامه های اقتصادی است.
وی اظهارداشت : اقداماتی در چند سال گذشته برای مبارزه با قاچاق انجام شده اما این طرح ها رضایت بخش نبود و دولت برای برچیدن این تحرکات اقتصادی ناسالم در کشور بیشتر تلاش کند.
وی با اشاره به آثار مخرب قاچاق کالا و ارز در جامعه ، تصریح کرد : باید برنامه ریزی دقیق و علمی برای مبارزه با انواع تخلفات به ویژه در زمینه قاچاق کالا و ارز در کشور انجام شود.
حسن بیگی ادامه داد: ایجاد آرامش برای سرمایه گذاری، استاندارد سازی کالاها و مبارزه جدی با فساد اداری برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در این استان ضروری است.
این نماینده مجلس بیان داشت : در کنار اصلاح نظام بانکی و مالیاتی باید شفاف سازی در بسیاری از دستگاه های اجرایی صورت گیرد و این راهبرد در بودجه 97 در دستور کار قرار می گیرد.
به تاکید وی باید در کشور ثبات و آرامش به وجود بیاید زیرا قاچاق در فضای ناآرام و ناامن رشد پیدا می کند و نظام جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیده است که کشور باید به ثبات همه جانبه در زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برسد چرا که دشمنان به دنبال ایجاد بی ثباتی در کشور هستند.
به گزارش ایرنا، در سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.