امیر بینایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اتخاذ سیاست و برنامه های حمایتی در راستای توانمندسازی و افزایش ظرفیت این افراد می تواند به کاهش مشکلات و بزهکاری های اجتماعی بینجامد.
وی برخی از آسیب های اجتماعی را متاثر از رفتار نادرست دهه های گذشته دانست و، اظهارداشت : رفتارهای نابجا و سخت گیری های بیش از حد در گذشته منتج به واگرایی به ویژه جوانان، دوری از ارزش های موجود و سقوط بسیاری از هنجارهای فرهنگی و اجتماعی کرده است.
وی تصریح کرد : گفتمان دستوری با جوانان کارآمد نبوده و نمی توان با تحکم، نظرات را القا کرد بلکه با بکارگیری شیوه های خلاقانه مبتنی با نگاه روز در بخش های آموزش، فرهنگ سازی و دیگر بخش ها جوانان را با شیوه درست زندگی آشنا کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ادامه داد: اعتماد به نیروهای جوان و بانوان و بکارگیری آن ها در حوزه های مختلف تصمیم سازی و تصمیم گیری، علاوه بر استفاده جامعه از این ظرفیت بالقوه، این قشر را به خود باوری و هویت واقعی خود برساند که گامی موثر در کاهش و مقابله در بروز انواع آسیب های اجتماعی باشد.
بینایی با بیان این که طرح مهارت آموزی برای پیشگیری از اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی در این استان تقویت شود، اظهارداشت : اشتغال آفرینی اهرمی برای مهارت بزهکاری های اجتماعی است و باید نهاد اجرایی مربوط برای توسعه روز افزون طرح های مهارت آموزی تلاش کنند.
به تاکید وی با مدیریت مدون و فراگیر برای غنی ‌سازی زمان های بیکاری خانواده ها به ویژه جوانان و زنان، به عنوان موتور محرک جامعه باید بیش از پیش تدبیری اندیشید و آن ها را به سمت توسعه فردی، اجتماعی و اقتصادی سوق داد.
بینایی تصریح کرد : باتوجه به قرار گرفتن در عصر فناوری و دسترسی آسان نسل جدید به رسانه های مختلف نقاط دنیا، این رویه در الگوی رفتاری آنان تاثیراتی گذاشته که با درک وضع موجود باید اقداماتی فرهنگی متناسب با آن در بخش ترویج رفتارهای مبتنی بر ارزش های قابل قبول به عمل آید.
به گزارش ایرنا، هفت تا 10 درصد معتادان در ایران را بانوان تشکیل می دهند و حدود 75 درصد معتادان کشور کمتر از 40 سال دارند.
آمارهای جهانی تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر بین 2.5 تا پنج درصد است، این آمار در ایران بین 2 میلیون و 800 هزار تا سه میلیون و 200 هزار نفر است.
9891/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.