به گزارش ایرنا، حسن ارگی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود : با تکیه بر آمایش سرزمینی توسعه صنعت گردشگری این شهرستان با وجود ظرفیت ها و قابلیت ها، به رونق اقتصادی و اشتغال منطقه منجر می شود.
وی بیان کرد : شهمیرزاد یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است که نشان از ظرفیت بالای مهدیشهر در بخش گردشگری دارد.
وی با اشاره به مناظر و چشم انداز های طبیعی و قدمت تاریخی ایل عشایر منطقه تصریح کرد : خیل عظیم گردشگران به این شهرستان به طور یقین نشان از اقدامات موثر در تحقق ارتقای صنعت گردشگری دارد.
به گفته وی در راستای تحقق شعار از کویر تا خزر گام های موثر و مثبتی برداشته شده است.
ارگی طراحی و برنامه ریزی در خصوص طرح های حوزه راه مواصلاتی، نظیر مسیر خطیرکوه به استان مازندران را از جمله اقدامات در راستای ایجاد بستر توسعه و افزایش تردد گردشگران برشمرد.
وی اضافه کرد : این شهرستان در سال گذشته رتبه نخست زمینه جذب سرمایه گذار در حوزه بومگردی استان را کسب کرد.
فرماندار مهدیشهر به تاثیر منفی عدم همگرایی در رشد و توسعه جامعه اشاره و تصریح کرد : با همدلی و تعامل مسوولان و مردم شعار اقتصاد مقاومتی بمنظور پیشرفت و توسعه پایدار این شهرستان محقق می شود.
وی ادامه داد : رویکرد و نگاه مسوولان در راستای رشد و توسعه اقتصاد، استفاده و تکیه بر ظرفیت های داخلی است.
ارگی یادآور شد : هم افزایی و هماهنگی مسوولان در حوزه های مختلف به مراتب نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است و مدیران دستگاه های اجرایی با توجه به اعتبارات شهرستان را به سمت توسعه سوق دهند.
وی مدیریت مصرف انرژی را از همه خواستار شد و گفت : در مجموعه اداری مهدیشهر راهکارها و چارچوب ها برای کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شده و در دستور کار مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان است.
فرماندار مهدیشهر به بیان این که برخی از طرح های منطقه به علت کمبود اعتبارات تکمیل نشد، گفت : واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی فرآیند تکمیل و اتمام طرح را سرعت می بخشد.
در این نشست اصغر توکلی به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان معرفی شد.
شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
9891/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.