به گزارش ایرنا، قدرت الله ابک عصر دوشنبه در نشست بررسی مسائل شهرداری ها و دهیاری های شاهرود، در فرمانداری ویژه این شهرستان با بیان اینکه با مشاهده ساخت و ساز غیرمجاز باید همان ابتدا، جلوی متخلفان گرفته شود، تصریح کرد: ممکن است افراد از تخلف خود اطلاعی نداشته باشند اما گر بگذاریم تخلف به صورت کامل وقوع یابد، ممکن است در زمان پرداخت جریمه های سنگین نارضایتی در بین مردم ایجاد شود.
وی اضافه کرد: مدیران باید کمک حال مردم باشند نه اینکه پس از روی دادن کامل اتفاق و یا تخلف، به اقدام های سختگیرانه مبادرت کنند.
ابک بر ضرروت مناسب سازی معابر شهری و روستایی برای رفت و آمد توانخواهان تأکید کرد و افزود: شهرهای قدیمی میراث گذشتگان بوده و نمی توان ادعا کرد در مدت کوتاهی به طور کامل مناسب سازی می شوند اما می توان دستکم هر سال در یک محله به طور کامل شرایط را برای رفت و آمد جانبازان و توانخواهان فراهم کرد.
وی اضافه کرد: گلزارهای شهدا در شهرها و روستاها هم با تشکیل هیأت امنا، به گونه ای سازماندهی شوند که شأن شهدا در زمان حضور زائران حفظ شود.
معاون استاندار سمنان با یادآوری این نکته که تمام تغییرات هندسی در داخل شهرها باید پس از تصویب شورای ترافیک انجام شود، ابراز داشت: در غیر این صورت اگر به دلیل تغییر ایجاد شده تصادفی رخ دهد برای شهرداری ها مسوولیت حقوقی ایجاد می کند.
فرماندار شاهرود هم با اشاره به وجود چندین کانون جمعیتی مهم در روستاهای بخش بسطام، گفت: برخی از این روستاها دارای جمعیت بیش از 2 هزار تن بوده و در صورت سرمایه گذاری می توان شاهد ارزش افزوده و بازگشت سرمایه بود.
محمد کرم محمدی با بیان اینکه در بسطام و بیارجمند کارهای خوبی در زمینه بوم گردی انجام شده، تصریح کرد: با وجود کم بودن کانون های جمعیتی در بیارجمند اما ظرفیت گردشگری در برخی از روستاهای این بخش به قدری بالاست که می تواند پذیرای سرمایه گذاری های بیشتر در آینده باشد.
وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت شوراها، یادآور شد: حدود 200 هزار تن در کشور در شوراها فعالیت می کنند که می توانند بازویی قوی برای دولت بوده و علاوه بر رساندن پیام ها به مردم، حافظ امکانات در روستاها هم باشند.
شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان واقع شده و 230 هزار نفر جمعیت دارد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.