به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در فرمانداری مهدیشهر، افزود : چگونگی نقد و رعایت آداب مربوطه و حفظ شان و جایگاه موضوعی است که باید در زمان نقد مورد توجه قرار بگیرد.
وی بیان کرد : دستیابی به وحدت و انسجام ملی نیازمند رعایت برخی موارد از جمله نقد منصفانه و اصلاح شیوه نقد است.
وی تصریح کرد : توجه به عقلانیت و منطق در حین تکثر نظر و عقاید اقشار مختلف که لازمه جامعه پویا و هدفمند است و برای وحدت و انسجام ملی اهمیت دارد.
ناجی خاطرنشان کرد : مسوولان به گفت و گو در حوزه های مختلف بپردازند و چارچوب ها را برای پیشبرد اهداف و آرمان های نظام مشخص کنند.
وی ادامه داد : رجوع به قانون اساسی نکته است که باید مورد اهتمام قرار گیرد، برخی از خواسته ها مسایلی است که در قانون به صراحت ذکر شده اما برخی در مقابل آن مقاومت می کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تاکید کرد : به مطالبات به حق مردمی توجه و در فضای آرام و دوستانه خواسته های جامعه بررسی شود چرا که تندخویی، عناصر اجتماعی را از هم دور می کند.
به گفته وی قانون اساسی این اجازه را به افراد داده که اظهار نظر کنند.
وی با بیان این که سیاست های کلی نظام در مقابل سایر کشورها مشخص است، گفت : مشخص بودن سیاست های کلی نظام به معنای پس زدن دیگر نظرات و عقاید نیست و به طور قطع فضای سیاسی که به برکت انقلاب محقق شده، آزادی بیان در حدود قانونی و شرعی را محدود نمی کند.
ناجی ادامه داد : احترام به ارکان نظام و در راس احترام همه گروه ها و اقشار به رهبر معظم انقلاب از موضوعاتی است که به وحدت و انسجام کمک می کند.
وی با تاکید بر ظرفیت ها و قابلیت های موجود، افزود : باید از ظرفیت ها حداکثر استفاده و بهره برداری را برد، در غیر این صورت در مسیر درستی در برقراری وفاق ملی قرار نمی گیریم.
به گفته وی توجه به ضرورت های حفظ انسجام، مقطع کنونی را به مقطع نعمت افزا مبدل و در غیر این صورت به دوره ای آسیب رسان تبدیل می کند هرچند ملت در دهه های گذشته آموختند که تهدیدات را به فرصت ها تبدیل کنند.
وی به لزوم درک شرایط موجود جامعه تاکید و اشاره کرد : انقلاب اسلامی با رویکرد و هدف گذاری امام خمینی و رهبر معظم انقلاب، مسیر خود را در راه مبارزه با ظلم و استکبار ادامه داده است چرا که منادی آزادی و استکبار ستیزی است.
ناجی یادآور شد : مسیر انقلاب اسلامی برای استکبار جهانی قابل تحمل نیست بنابراین کارزارها و سنگ اندازی هایی در حوزه های مختلف اتفاق می افتد.
وی با بیان این که کشور در دهه های گذشته توفیق خوبی در توانمندی و قدرت حوزه نظامی بدست آورد، گفت : این امر باعث فشار کشورهای بدخواه در حوزه های دیگر به ایران اسلامی شد و اقتصادی حوزه ای است که می تواند تاثیرات خود را به مراتب بیشتر از جنگ بگذارد.
وی به جایگاه و نقش محوری مردم در دستیابی توفیق نظام اشاره و تصریح کرد : مردم همواره در برهه های مختلف نشان دادند که پشتیبان مسوولان و نظام بودند و در مقابل تحریم های اقتصادی و غیر اقتصادی مقاومت کردند.
وی ادامه داد : فضای روانی که برخی از عناصر داخلی و بیشتر از آن، فضاسازی خارجی در جهت افزایش التهاب فضای جامعه در حوزه های اقتصادی بوجود آمده، در این شرایط باید توجه به خواست و مطالبات مردم در راس اقدامات مسوولان باشد تا مردم را به سمت همگرایی و انسجام بیشتر ترغیب کنند.
ناجی تصریح کرد : اگر نتوانیم وحدت و انسجام را در بین آحاد جامعه ایجاد کنیم به طور مسلم اقدامات و تلاش های استکبار برای شکاف بین مردم و روند فعالیت های مسوولان تاثیرگذار است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در این جلسه به ضرورت تامین آب، اصلاح الگوی کشت، استفاده از نیروی کارآمد، توجه به تولیدات داخلی و توجه هرچه بیشتر به آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
شهرستان مهدیشهر بیش 50 هزار نفر جمعیت دارد.
9891/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.