به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز یکشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالن مدیریت بحران افزود : امسال برای نوسازی این تعداد واحدهای صنعتی بیش از 167 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
وی با بیان این که نوسازی ماشین آلات خط تولید نقش غیرقابل انکاری در کیفیت بخشی و بهره وری محصولات تولیدی دارد ، اظهارداشت : تسهیلات نوسازی این واحدها از سوی بانک های ملت، صنعت و معدن ، کشاورزی ، صادرات و تجارت بوده است.
وی با اشاره به اهمیت تسهیلات در رونق تولید و رفع موانع تولید، خاطرنشان کرد : بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی و اجرای طرح های نیمه تمام و تامین سرمایه در گردش واحدها از مهمترین دغدغه های کارگروه تسهیلات در استان می باشد.
اسودی با اشاره به سهمیه 9 هزار میلیارد ریالی استان در تسهیلات رونق تولید ، تصریح کرد : تاکنون 899 واحد تولیدی بیش از پنج هزار و 570 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید را دریافت کردند که حدود 62 درصد از سهم پرداختی کل استان می باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ادامه داد : در بخش رفع موانع تولید کارگروه تاکنون مشکلات 607 واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع یکهزار و 642 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است که 71 درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اجرا می باشد.
به گزارش ایرنا، در سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم ‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان 2 هزار و 10 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
حدود 500 واحد صنعتی و تولید استان سمنان غیر فعال بوده و متوسط بهره وری در بقیه واحدها حدود 35 درصد است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.