غلامرضا حسنی غربا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، در این مدت افزایش ابر و بارش تگرگ در نواحی شمالی استان رخ می دهد.
وی با اشاره به این که در ساعت های بعدازظهر و شب برای بیشتر نقاط سمنان وزش باد پیش بینی می شود، اظهارداشت : وزش باد در نقاط مرتفع استان شدیدتر خواهد بود.
وی به روند کاهش دمای هوای استان در روزهای پنجشنبه و جمعه بین یک تا سه درجه سانتی گراد اشاره و اضافه کرد : دمای هوا از ابتدای هفته آینده دوباره افزایش می یابد و بیشتر نقاط هوای گرمی را تجربه می کنند.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان به فعالیت سامانه بارشی در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت : این سامانه بارشی در مرداد باعث بارندگی شد که بیشترین بارش ها در کلاته رودبار به میزان 31 میلی متر، فولادمحله 17، چاشم هفت و شهمیرزاد 6 میلی متر بود.
وی تصریح کرد : وزش باد در شدیدترین حالت در دامغان به 58 کیلومتر بر ساعت رسید و وزش باد شدید همراه با گرد و غبار در 2 روز آینده در استان سمنان عصرها دور از انتظار نیست.
حسنی غربا بیان کرد : در 24 ساعت گذشته حسینان دامغان با 43 درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بود و پیش بینی می شود دمای هوای شهر سمنان امروز و فردا تا 38 درجه سانتی گراد کاهش یابد و از روز شنبه دوباره به بالای 40 درجه سانتی گراد برسد.
به گزارش ایرنا، رگبار شدید از روز گذشته به ویژه در نقاط شمالی شهرستان های دامغان و مهدیشهر گزارش شد که در کلاته رودبار دامغان و روستای فولاد محله مهدیشهر سبب جاری شدن سیلاب و آب گرفتگی معابر و برخی باغ ها شد.
بر اساس پیش بینی هواشناسی متوسط دمای هوای این استان در تابستان 97 بین نیم تا یک و نیم درجه سانتی گراد نسبت به بلند مدت افزایش می یابد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.