سید حسن میرعماد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سالانه 20 درصد از محصولات کشاورزی تولیدی این استان به دلیل نبود مرز هوایی برای صادرات آن ها به ضایعات تبدیل می شود.
وی اظهارداشت : تکمیل زنجیره تولید و صادرات محصولات کشاورزی برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در استان ضروری است.
وی خاطرنشان کرد : راه اندازی دفتر گمرک و مر زهوایی از حلقه های اصلی تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی است و مرز هوایی، کشاورزی استان را از بن بست اقتصادی نجات می دهد و رونق کسب و کار و راه اندازی واحدهای بسته بندی و فرآوری محصولات را به همراه دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان اضافه کرد : یکی از دلایل احداث فرودگاه ، ارسال صادرات محصولات کشاورزی به نقاط مختلف کشور و جهان بود که اکنون باید مجوز مرزهوایی در 2 فرودگاه استان برای توسعه بخش کشاورزی ارایه شود.
میرعماد تصریح کرد : با تصویب مرز هوایی، فرودگاه های استان می توانند محصولات تازه باغی و کشاورزی را به خارج از کشور صادر کند.
به گزارش ایرنا، تولید محصولات کشاورزی استان سمنان در سال زراعی 95-96 با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن، به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.