ابوالفضل حسن بیگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : طرح باند دوم این محور دامغان - جندق - معلمان به طول 60 کیلومتر از سال گذشته آغاز شده اما تخصیص به موقع اعتبار برای تکمیل این محور کُند است.
وی اظهارداشت : پیش ‌بینی می‌شود برای تکمیل گام های بعدی این طرح یک هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز باشد.
وی خاطرنشان کرد : قطعه اول 2 باندِه شدن محور دامغان - جندق - معلمان به طول 55 کیلومتر در چند روز گذشته به اتمام رسید و با تامین اعتبار ساخت بقیه این محور انجام می شود.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : این شهرستان دارای 400 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 600 کیلومتر راه روستایی است و یکی از مزیت‌ های اجرای طرح 2 بانده شدن این محور ترانزیتی بودن و متصل شدن آن به کریدور شمال - جنوب است که در کاهش تصادفات و توسعه حمل ‌ ونقل جاده‌ای و رونق اقتصادی تأثیر فراوانی دارد.
حسن بیگی با بیان این که 30 درصد راه ‌های سمنان در دامغان وجود دارد، تصریح کرد : 270 کیلومتر از محور مواصلاتی دامغان - اصفهان در بخش استحفاظی این شهرستان قرار دارد که در سال 93 بر اساس تقسیمات کشوری وزارت راه و شهرسازی، 50 کیلومتر دیگر از این محور در بخش استحفاظی اصفهان به دامغان اضافه شده است.
وی تصریح کرد : باند دوم دامغان - جندق-معلمان طرح ملی و از جمله برنامه‌ های راهبردی وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود که امیدواریم با در نظر گرفتن اعتبارات لازم زمینه برای تسریع بهره‌برداری گام دوم این طرح به زودی فراهم شود.
استان سمنان بیش از هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، آزاد راه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از 600 کیلومتر از مسیر بیش از 900 کیلومتری محور تهران - مشهد از این استان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از 15 میلیون نفر، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.