محمد جهانشاهی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اولین دوره مسابقات دو ماراتن جنگل کشور در شاهرود برگزار می‌ شود که این امر در معرفی جاذبه های گردشگری استان به طبیعت دوستان بسیار تاثیرگذار است.
وی اظهارداشت : این دوره از مسابقات در ماه آینده در 2 بخش ماراتن 42 کیلومتر و نیمه ماراتن 21 کیلومتر برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد : دو در طبیعت یک رویداد گردشگری ورزشی است که با هدف معرفی ظرفیت ‌های اقتصادی استان سمنان، توسعه پایدار و حفاظت از منابع طبیعی انجام می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی سمنان ادامه داد : این رویداد تاکنون در سالهای 2016 و 2017 در بیابان لوت استان کرمان اجرا شد که معرفی ظرفیت‌ ها، حضور گردشگران خارجی و پخش مستندهای این برنامه از شبکه ‌های ملی و بین المللی از جمله دستاوردهای این رویداد بوده است.
جهانشاهی تصریح کرد : با توجه به این که شاهرود یکی از قطب‌ های گردشگری کشور است و با توجه به قرارگیری بخشی از ارتفاعات البرز در این شهرستان و تلفیق شگفت انگیز جنگل و ابر، این مسیر برای دو ماراتن پیش بینی شده است.
وی بیان داشت : همچنین این مسیر پس از گذشتن از روستای قطری و جنگل‌ های باستانی هیرکانی و درختان سرخدار به خط پایان می رسد.
جهانشاهی اضافه کرد : دوندگانی از جمله پائولو ونتورینی دارنده رکورد گینس از کشور ایتالیا که در تابستان 2017 موفق به ثبت رکورد جدید از دویدن در کویر لوت به عنوان گرمترین منطقه کره زمین به مدت 12 ساعت شده است و محمد الحنصال از دوندگان مطرح و صاحب نام اولترا ماراتن مراکش در این رویداد ورزشی حضور دارند.
جنگل ابر در 40 کیلومتری شمال شرقی شاهرود واقع شده و در ارتفاعات آن چمن زار و در پایین دست آن جنگل با گونه ‌های متنوع دیده بوده و به دلیل فراگیری سطح جنگل با ابر، در این منطقه رویای قدم زدن روی ابرها محقق می ‌شود.
استان سمنان حدود 800 اثر شناسایی شده تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی و پنج هزار هنرمند در 52 رشته صنایع دستی دارد.
شعار 'سمنان 1400' با محوریت 'استان سمنان مقصد تازه ای برای سفر' متمرکز بر جذب و ماندگاری هر چه بیشتر گردشگران به ویژه مسافران عبوری در دستور کار حوزه های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان قرار گرفته است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.