به گزارش ایرنا، ‌در این رقابتها 162 کماندار زن و مرد در روزهای چهارم و پنجم مرداد از استان‌ های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، البرز، تهران، سیستان و بلوچستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس، کرمان، کیش، همدان، مازندران، گلستان و یزد در رشته های ریکرو و کامپوند با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مسابقات رنکینگ‌ تیراندازی با کمان رشته ریکرو‌ روز پنجشنبه و رشته کامپوند عصر امروز با معرفی نفرات برتر پایان یافت.
رییس کمیته مسابقات تیراندازی با کمان کشور به ایرنا گفت : در مسابقات تیراندازی با کمان رشته ریکرو در بخش زنان، ملیکا عبدالکریمی از کیش بر سکوی قهرمانی ایستاد، سمانه رمضان پور و مبینا فلاح هر دو از یزد به ترتیب عناوین دوم تا سوم را کسب کردند.
محبوبه شهریاری افزود : بخش مردان این رشته، حسن دلشاد از تهران عنوان قهرمانی را کسب کرد و محمد ربانی از خراسان شمالی و میلاد وزیری از آذربایجان شرقی به ترتیب دوم و سوم شدند.
وی تصریح کرد : در پایان رقابت های تیراندازی با کمان رشته کامپوند در بخش زنان، سارا تبیان از بوشهر، نازنین بخت پور از البرز و شیوا بختیاری از همدان به ترتیب عناوین اول تا سوم را به نام خود ثبت کردند.
وی یادآور شد : در همین رشته و در بخش مردان نیز پس از جابر خوش گز از البرز که عنوان قهرمانی را کسب کرد، امیر محمد قربان زاده از مازندران و محمد معدن دار از قزوین به ترتیب عناوین دوم و سوم را بدست آوردند.
شهریاری ادامه داد : 10 داور فدراسیون تیراندازی با کمان و سه داور از استان سمنان، قضاوت این رقابتها را بر عهده داشتند.
وی سطح کیفی این مسابقات را مطلوب ارزیابی و اضافه کرد : برخی از بازیکنان شرکت کننده این مسابقات، اعضای اعزامی تیم ملی به مسابقات جاکارتا هستند و در مجموع بازیکنان تبحر خوبی در بازی از خود نشان دادند.
بازی های آسیایی 2018 از 27 مرداد تا 11 شهریور ماه امسال به میزبانی شهر جاکارتای اندونزی برگزار می شود. کاروان ورزشی ایران با 380 ورزشکار در 44 رشته و ماده ورزشی در این رقابت ها شرکت می کند.
کمان ریکرو یا چهارخم شبیه کمان های سنتی است و از سه قسمت اصلی قبضه، بازو و زه تشکیل شده، در این کمان از دستگاه نشانه روی بدون عدسی و لنز استفاده می شود، کمان کامپوند یا ترکیبی شامل سه یا چهار تکه زه و قرقره است که قدرت پرتاب بیشتری دارد و ورزشکار این رشته نیز باید از آمادگی جسمانی بیشتری برخوردار باشد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 33 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که از این تعداد دست کم 250 ورزشکار در رشته های تیراندازی فعالیت دارند، این استان در سال های اخیر از قطب های پرورش ورزشکار در این رشته شده است.
6026/9891
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.