به گزارش ایرنا ، فاطمه منصوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : با تدوین این سند تمام نیازهای آموزشی این استان شناسایی می شود.
وی ادامه داد : رویکرد این سازمان آموزش مطابق با نیاز بازار کار است و این مهم با تدوین سند راهبردی توسعه مهارت محقق می شود که برای آن تاکنون اقداماتی انجام شده است.
وی با بیان این که تحقق این مهم نقش مهمی در کاهش آمار بیکاری و اشتغالزایی دارد، گفت : با هدف اشتغالزایی طرح هر جوان یک مهارت در استان سمنان هدفگذاری شد تا 2 سال آینده هر جوان سمنانی حداقل دارای یک مهارت باشد.
منصوری اضافه کرد : لازمه تحقق این راهبرد تجمیع ظرفیت های آموزشی بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی استان است.
وی مهارت آموزی در محیط کار واقعی و جوار کارگاهی و بین کارگاهی را از اقدامات این سازمان برای مهارت آموزی برشمرد و گفت : در این استان یک کارگاه جوار کارگاهی و پنج مرکز بین کارگاهی فعالیت دارد.
منصوری ادامه داد : از ابتدای طرح تاکنون 650 تن در محیط واقعی آموزش دیده اند که برای رفع معضل بیکاری و توسعه باید فرهنگ پشت میزنشینی به فرهنگ مهارت آموزی از دوران مدرسه تغییر یابد.
وی اضافه کرد : پیش بینی می شود امسال 25 هزار نفر در استان آموزش های مهارتی را فرا بگیرند.
وی برگزاری کافه مهارت و اشتغال در همه شهرستان های استان با هدف فراهم آوردن بستر گفت و گو با جوانان و آگاهسازی آنان از خدمات قابل ارایه در مراکز فنی و حرفه ای در پارک ها و فرهنگسراها از برنامه های هفته ملی مهارت و کارآفرینی برشمرد.
وی یادآور شد : همایش تجلیل از مهارت آموختگان شاغل و کارآفرین، همایش تقدیر از یاوران و حامیان مهارت آموزی و‌ همایش تجلیل از مدال آوران و برگزیدگان مسابقات مانند 13 تن مدال آوران در 13 رشته در المپیاد ملی مهارت، 6 تن از برگزیدگان هجدهمین مرحله مسابقات ملی مهارت در مرکز تربیت مربی کرج از دیگر برنامه های هفته ملی مهارت است.
به گزارش ایرنا ، حدود ١٩٣هزار نفر از جمعیت بیش از 700 هزار نفری استان سمنان جوان و بیش از نیمی از جمعیت جوان را مرد هستند.
در تقویم جمهوری اسلامی 31 تیر تا 6 مرداد ماه هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.
/6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.