محمود نجفی سُهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در سمنان افزود : در رقابت کالای ایرانی با کالای وارداتی، انتظار همه از تولیدکننده، تولید کالای باکیفیت است در حالی که ابتدا روند تولید در کشور باید سودآور باشد تا کالای با کیفیت ارایه شود.
وی با اشاره به شعار سال 97 در حمایت از کالای ایرانی ، خاطرنشان کرد : کیفیت کالای تولید داخل در مقایسه با بیشتر کشورهای منطقه بسیار بالاست و نباید تولید ایرانی را با تولید کشورهای پیشرفته مقایسه کرد.
وی تولید با کیفیت را تا حد زیادی به سودآور بودن فرآیند تولید برای تولیدکنندگان وابسته دانست و افزود : هزینه های تولید در ایران بالاست و دولت باید به کاهش قیمت تمام شده کالا کمک کند.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن و قطعه سازان کشور بیان کرد : بهسازی خطوط تولید یکی از اصلی ترین دلایل هزینه بالای تولید است که دولت در این زمینه باید با اختصاص منابع قابل توجه، تولیدکنندگان را به سمت بهسازی خطوط تولید هدایت کند.
وی با بیان این که کالای ایران در کیفیت با بسیاری از تولیدات خارجی می تواند رقابت کند، تصریح کرد : نباید از تولید کننده ای که توان تامین هزینه های مختلف را ندارد انتظار افزایش ناگهانی کیفیت داشت.
نجفی با اشاره به این که کیفیت مساله چند وجهی است، افزود: تولیدکنندگان اکنون با مسایل اقتصادی درگیر هستند و تا زمانی که این مسایل حل نشود، تولید بر موضوعات دیگر متمرکز نخواهد شد.
وی با یادآوری این که سود بالای تسهیلات بانکی مانع بزرگی برای تمرکز تولیدکنندگان بر کیفی سازی تولیدات است، خاطرنشان کرد : سود تسهیلات بانکی در حد 10 تا 15 درصد برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی دارد و بیشتر از این حد با شرایط اقتصادی همخوانی ندارد و به سود جریان تولید کشور نیست.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن و قطعه سازان کشور با بیان این که تولیدکننده برای روشن نگهداشتن چراغ واحد تولیدی در شرایط سخت اقتصادی چاره ای جز کاهش تولید و تعدیل نیروی کار ندارد، گفت : گره خوردن مسایل تولید تا آن جا پیش می رود که روند تولید قفل می شود.
وی کاهش ظرفیت تولید را نتیجه مسایل مختلف اقتصادی برای واحدهای تولیدی ذکر و اضافه کرد : انباشت سود تسهیلات بانکی متعدد، مسایل بیمه و مالیات، اضلاع مختلف فشار بر تولید در کشور است.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن و قطعه سازان کشور با تاکید بر ضرورت ساماندهی هر چه سریع تر مساله ارز از سوی دولت، یادآور شد: در بلند مدت هیچ چیزی به اندازه سیاستگذاری های صحیح در حوزه ارز بر روند تولید تاثیر مثبت نخواهد داشت و دولت باید با همفکری کارشناسان، صاحب نظران، استادان دانشگاه در رشته اقتصاد و تولیدکنندگان، کم هزینه ترین راه را برای حمایت از جریان تولید در کشور برنامه ربزی کند.
استان سمنان 2 هزار و 10 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد که 92 درصد از آن صنایع کوچک است و 57 درصد اشتغال استان را تامین می کند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.