غلامرضا کاتب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : شفاف سازی بهترین راهکار برای مقابله با هر گونه فساد در هر سطحی از جامعه است و باید در تمام بخش های کشور جاری باشد.
وی با تاکید بر ضرورت مقابله با فساد در همه امور ، اظهارداشت : شفاف سازی به این منظور در تمام ارکان نظام باید محقق شود.
وی خاطرنشان کرد : مهمترین نتیجه شفاف سازی شکل گیری اعتماد عمومی است تا مردم با اعتماد به بخش های مختلف کشور، با برنامه های کلان و سیاستگذاری ها همراهی کنند.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شواری اسلامی بیان کرد : ذهنیت مردم از آنچه امروز در فضای مجازی از اخبار درست و نادرست به گوش مردم می رسد، تنها با جلب اعتماد جامعه از طریق شفاف کردن امور اصلاح می شود.
وی رسالت دولت و مجلس شورای اسلامی را در مقابله با فساد بسیار مهم برشمرد و اضافه کرد : اجرای قانون در تمام سطوح باید در قوا مدنظر قرار گیرد و اگر تخلفی هم رخ دهد باید برخورد قاطع با آن به مردم اطلاع رسانی شود.
کاتب مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره شفاف سازی حقوق و دستمزد مدیران دولتی را یکی از حرکت های مجلس برای شفاف سازی ذکر و اضافه کرد: این رویکرد مجلس با هدف نشان دادن روند دریافتی مدیران برای جلب اعتماد عمومی بود.
وی ادامه داد : قرار گرفتن ارتباط پیمانکاران و عوامل اجرایی در قالب یک فرآیند مشخص دیگر راهبرد شفاف سازی در کشور است تا از هر گونه رانتی جلوگیری شود.
کاتب تاکید کرد : اجرای دقیق قانون در فرآیندهای مشخص کمک می کند تا جلوی هر گونه باندبازی و رانت در کشور گرفته شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر رویکردهای مجلس در مسایل اقتصادی و مالی ، افزود : برنامه اصلاح نظام بانکی به همین منظور در دستور کار مجلس قرار گرفت.
به گفته صاحب نظران دشمنان نظام اسلامی به ویژه امریکا با خروج از برجام، ایجاد جنگ روانی به ویژه در بازار و مسایل اقتصادی را زمینه‌ سازی کردند، در این جنگ روانی، القای عداوت از جمله اقدامات دشمن علیه جمهوری اسلامی است که باید برای مقابله با دسیسه بدخواهان نظام، از دامن زدن به مسایل اختلافی پرهیز کرد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.