محمد جهانشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : استفاده از تمام ظرفیت های استان برای توسعه گردشگری مدنظر قرار دارد و برای تمام بخش هایی که چنین قابلیتی برای جذب گردشگر داشته باشد برنامه ریزی می شود.
وی بیان کرد : اولین دوره مسابقات ماراتن جنگلی در جنگل ابر شاهرود روز هشتم شهریور 97 با هدف توسعه گردشگری ورزشی و با حضور دوندگان داخلی و تعدادی از چهره های سرشناس خارجی برگزار می شود.
وی با اشاره به هدف اصلی از برگزاری این رویداد، خاطرنشان کرد : توسعه گردشگری ورزشی یا گردشگری ماجراجویانه با توجه به ظرفیت های ورزشی و طبیعی از اهداف اصلی برگزاری این رویداد است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بیان کرد : برنامه ریزی های لازم برای برگزاری اولین ماراتن جنگلی در استان با مشارکت بخش خصوصی و هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط در حال انجام است.
وی با بیان این که برگزاری هر چه بهتر این رویداد گردشگری و ورزشی در استان نیازمند مشارکت همه بخش هاست، اضافه کرد : این رویداد باید پیش زمینه ای برای توسعه هر چه بیشتر گردشگری ورزشی در استان باشد.
جهانشاهی با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع دستی استان برای حضور در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی شهریور 97 در تهران آماده می شوند، گفت : تلاش می شود حضور صنایع دستی استان در این نمایشگاه امسال متفاوت از گذشته باشد.
وی بیان کرد : برای اولین بار یک خانه صنایع دستی از استان سمنان در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران با طراحی متفاوت و جذاب ایجاد می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی سمنان به برخی برنامه ریزی برای حضور فعال تر صنایع دستی سمنان در استان های دیگر اشاره و خاطرنشان کرد : تفاهم نامه ای با شهرداری منطقه 15 تهران منعقد شده تا امکان استفاده از بازار بزرگ داخلی مانند تهران به ویژه در مناطق گردشگرپذیر فراهم شود.
وی یادآور شد : در قالب این تفاهم نامه در فصل های مناسب سال که گردشگر در این مناطق قابل توجه است، صنایع دستی استان در قالب نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارایه می شود تا هنر و جاذبه های سمنان به مردم دیگر استان ها بیشتر معرفی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان تصریح کرد : صنایع دستی استان ظرفیت جذابی است که با توجه به منحصر به فرد بودن در برخی رشته ها، باید در جذب گردشگر بیشتر نقش آفرین باشد که این مساله به برنامه ریزی دولتی و تلاش صنعتگران این بخش بستگی دارد.
استان سمنان حدود 800 اثر شناسایی شده تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی و پنج هزار هنرمند در 52 رشته صنایع دستی دارد.
شعار 'سمنان 1400' با محوریت 'استان سمنان مقصد تازه ای برای سفر' متمرکز بر جذب و ماندگاری هر چه بیشتر گردشگران به ویژه مسافران عبوری در دستور کار حوزه های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان قرار گرفته است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.