حسن ارگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : مطالعاتی با کمک کارشناسان برای معرفی جاذبه های گردشگری شهمیرزاد و پایش ظرفیت های آن در دست اقدام است.
وی با بیان این که این شهر به عنوان یکی از جاذبه های مهم گردشگری کشور به شمار می رود، اظهارداشت: طرح خواهر خواندگی شهمیرزاد و همدان می تواند به افزایش اشتغال در استان سمنان منجر شود.
ارگی ادامه داد: مقدمات اجرای این طرح در نشست شورای مشورتی اعضای شورای شهر همدان و شهمیرزاد مطرح و مورد استقبال اعضای این نهاد قرار گرفته است.
وی در نشست شورای مشورتی شهرداران و اعضای شورای شهر شهمیرزاد و همدان که امروز در سالن جلسات بخشداری این شهر برگزار شد، افزود: همکاری این 2 شهر در بخش های مختلف گردشگری به افزایش اشتغال در استان سمنان می انجامد.
فرماندار مهدی شهر با بیان این که همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است، گفت : سمنان می تواند از این ظرفیت استفاده کند و پذیرای گردشگران مختلف جهان باشد.
وی ادامه داد : 2 شهر نمونه گردشگری بسطام و شهمیرزاد استان سمنان ظرفیت های مناسبی برای رونق کسب و کار در منطقه به شمار می روند.
ارگی اضافه کرد : زیرساخت توسعه روابط بین 2 شهر گردشگری همدان و شهمیرزاد فراهم شد و مسوولان ارشد استان باید از این ظرفیت برای کاهش آمار بیکاری بهره ببرند.
شهر همدان در سال ٢٠١٨ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد.
بر اساس آمار موجود سالانه 15 هزار گردشگر خارجی از استان سمنان دیدن می کنند که این رقم به تاکید کارشناسان با فراهم کردن زیرساخت های صنعت گردشگری باید افزایش یابد.
649 اثر تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ، مسجد تاریخانه ، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام ، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌ نمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده استان سمنان در فهرست ملی است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.