آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : رفع مشکل معیشتی مهمترین مطالبه مردم از دولت دوازدهم است و برای رفع این دغدغه ها باید همه سران نظام تلاش کنند.
وی اظهارداشت : اکنون بیکاری جوانان به عنوان یک چالش بسیار مهم در سمنان مطرح است که باید با اتخاذ تدابیر راهبردی برای رفع این مشکل تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد : اقدامات دولت آقای روحانی برای افزایش رونق کسب و کار در ایران اسلامی کُند است اما باید با روحیه جهادی چالش بیکاری را به صورت صد در صدی در کشور ریشه کن کرد.
شاهچراغی تصریح کرد : دولت در پنج سال گذشته اقداماتی را برای افزایش اشتغال و رونق و آبادانی در کشور انجام داده است و با اتخاذ راهبردهایی بخشی از مشکلات جوانان تحصیل کرده برطرف شده است.
امام جمعه سمنان ادامه داد : در شرایط کنونی دولت برای افزایش رونق اقتصادی باید به بخش خصوصی بیشتر میدان دهد تا صنعت کشور با اتخاذ این رویکرد شکوفا شود.
نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت : بخش قابل توجه ای از بزهکاری های اجتماعی و نا بسامانی های اخلاقی در سمنان به بیکاری جوانان بر می گردد که ضروری است این معضل با تدبیر هر چه زودتر برطرف شود.
وی اضافه کرد : کلید رفع مشکلات واحدهای صنعتی در سمنان اجرا دقیق برنامه اقتصاد اقتصاد مقاومتی و توجه به منویات رهبر انقلاب در این بخش است.
شاهچراغی تصریح کرد : هم افزایی مسوولان اجرایی برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار امری اجتناب ناپذیر است و باید مدیران نهادهای دولتی بدون هرگونه تفکر جناحی برای کاهش نرخ بیکاری در سمنان تلاس کنند.
به گزارش ایرنا، در سال 96 نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال 95 بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 85 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌ های سرمایه‌گذاری استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.