به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی یاوران وقف ترویج در فریضه های امر به معروف و نهی از منکر در دفتر امام جمعه سمنان، افزود: اولین انجمن یاوران وقف ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر کشور در سمنان تشکیل و فعالیت خود را همزمان با دهه کرامت آغاز کرد.
وی اظهارداشت: این مهم برای اولین بار در کشور و در قالب تفاهم نامه ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه ، زمینه استفاده از وقف در ترویج این فریضه ها در سمنان محقق شده است.
وی خاطرنشان کرد : این وقف، نوعی وقف مشارکتی است که اعضای آن علاوه بر ترویج این فرهنگ، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ عاشورا را در جامعه گسترش می دهند.
آسیابی با اشاره به ظرفیت های معنوی استان، تصریح کرد: انتظار می رود با اطلاع رسانی و آگهی بخشی این وقف جدید با استقبال چشمگیر آحاد جامعه روبرو شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سمنان اضافه کرد : ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه و هدایت و جهت‌ دهی نیّت های خیران به سوی نیازهای ضروری جامعه در جهت ایجاد وقف جدید از مهمترین رسالت این انجمن است.
وی تقویت توسعه و ارتقای سطح مشارکت های مردمی در زمینه توسعه وقف‌ های گروهی و مشارکتی، بالا بردن سطح شناخت مردم نسبت به وقف و اعتماد سازی در بین آحاد جامعه نسبت به نهاد وقف و آثار و برکات آن را از دیگر اهداف تشکیل این انجمن برشمرد.
آسیابی اضافه کرد : ایجاد انگیزه در اقشار مختلف مردم در زمینه وقف جدید با ارایه روش های نوین و تحقق وقف کمک شایانی به ارتقای این فرهنگ در جامعه خواهد کرد.
به گزارش ایرنا ، در این نشست هم اندیشی اعضای شورا تاکید کردند بزرگترین ابزار برای تبیین خوبی های وقف مشترک ، رسانه هستند.
اولین مجمع یاوران وقف ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در کشور برای اولین بار در سمنان برگزار شد.
در این آیین، احکام اعضای اولین انجمن یاوران وقف در ترویج امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان اهدا شد.
6026/س.خ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.