عبدالمجید نژاد صفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : روستاهای سمنان با وجود نقش تاثیرگذار در اقتصاد استان از نبود زیرساخت های سرمایه گذاری رنج می برد.
وی اظهارداشت : توسعه راه روستایی می تواند نقش قابل توجه ای برای حضور فعالان اقتصادی و کاهش آمار بیکاری در استان ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد : اقدامات اثرگذار در راستای توسعه روستایی برای پیشگیری از پدیده مهاجرت به شهرها در چند سال گذشته در سمنان صورت نگرفته و با وجود بردن امکانات پایه به مناطق روستایی و صرف هزینه های سنگین برای شاخص های رفاه، همچنان علامت سوال بزرگی در مقابل مقوله مهاجرت به شهرها و خالی شدن بسیاری از روستاها از جمعیت وجود دارد.
نژاد صفوی ادامه داد : سالانه 150 کیلومتر راههای روستایی این استان با صرف 40 میلیارد ریال اعتبار بهسازی و آسفالت می شود.
مدیرکل راه و ترابری سمنان اضافه کرد : جاده ها و محورهای مواصلاتی بی کیفیت روستایی و حومه های شهری دلیل 10 درصد سوانح رانندگی در این استان است.
نژاد صفوی تصریح کرد : محورهای مواصلاتی بیش از یکصد روستای استان سمنان نیاز به بازسازی دارد و که باید با تخصیص اعتبار برای رفع این معضل اقدام کرد.
وی ادامه داد : این استان بیش از یکهزار هزار کیلومتر راه روستایی دارد که باید برای رونق کسب و کار و افزایش رفاه اجتماعی به نوسازی آن توجه داشت.
مدیرکل راه و ترابری سمنان بیان داشت : در دولت تدبیر و امید جاده های 30 روستای این استان آسفالت و نوسازی شد و تاپایان دولت دوازدهم آسفالت بیش از 50 روستای دیگر در دستور کار قرار دارد.
نژاد صفوی با بیان این که بیش از 500 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید برای نوسازی شریان های فرعی استان هزینه شد، گفت : براساس آمار پلیس راه سمنان میزان تصادفات جاده ای در این مناطق بیش از 20 درصد کاهش یافت.
به گفته وی کیفیت جاده های روستایی این استان در مقایسه با گذشته ارتقا یافته اما از علل مهم وقوع تصادفات در این بخش می توان به بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت بالا اشاره کرد.
مدیرکل راه و ترابری سمنان ادامه داد: همه ساله طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راهها انجام می گیرد که تاکنون محور 60 روستا ایمن سازی شده و طرح ارتقا ایمنی موتورسوران در 20 روستای استان اجرا شده است.
استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد.
به گزارش ایرنا، 660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده است.
سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان سمنان زندگی می کنند.
استان سمنان هشت شهرستان و بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.