سید علی اکبر صباغ روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : کمبود تولید انرژی برق به دلیل خروج ظرفیت تولید نیروگاه های برق آبی به خاطر خشکسالی و کاهش بارندگی، باید از طریق مدیریت در مصرف جبران شود.
وی ایجاد تعادل بین تولید و مصرف با اعمال محدودیت و مدیریت مصرف امکانپذیر دانست و خاطرنشان کرد : بیشتر شدن مصرف برق از ظرفیت تولید، مدیریت انرژی را مجبور به اعمال محدودیت های اخیر کرده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به قطع 2 ساعته برق مناطق مختلف شهرها به صورت برنامه ریزی شده، توصیه کرد: واحدهای صنفی و اقتصادی مانند نانوایی ها و مرغداری ها که فرآیند کاری و فعالیت آن ها وابستگی قابل توجهی به برق دارد، بهتر است برای این مواقع دیزل ژنراتور مقیاس کوچک در نظر بگیرند.
وی تاکید کرد : با توجه به ناگزیر بودن قطعی برق، تهیه دیزل ژانراتور می تواند گامی برای کم کردن آسیب های احتمالی به فعالیت این واحدها باشد تا با تامین برق اضطراری ضرر اقتصادی به آن ها وارد نشود.
صباغ با پیش بینی اوج مصرف برق از پانزدهم تیر تا پانزدهم مرداد امسال، تصریح کرد: اوج میزان مصرف برق در استان در سال گذشته در خرداد ثبت شد.
وی اظهار امیدواری کرد با به تاخیر افتادن نقطه آغاز اوج مصرف برق در سمنان در سال جاری، امید است طول بازه زمانی و نقطه پایان دوره اوج مصرف در استان کوتاه تر از سال های گذشته باشد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان سمنان با بیان این که امسال تمام استان های کشور مشمول طرح اعمال محدودیت برق هستند ، بیان کرد: شهروندان باید در 2 بازه زمانی روزانه ساعات 11 تا 15 و 20 تا 24 که اوج مصرف برق است، تا جای ممکن از لوازم برقی پر مصرف مانند ماشین لباسشویی، جاروبرقی و دیگر تجهیزات پرهیز کنند.
صباغ با بیان این که مدیریت مصرف برق به مشارکت همگانی نیازمند است، یادآور شد : بر اساس دستورالعمل، دستگاه های اجرایی و ادارات با برنامه ریزی مناسب، موظف به تغییر ساعت کاری و کاهش 10 درصدی مصرف برق شده اند.
این مسوول شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به این که صنایع استان همکاری مناسبی برای مدیریت مصرف برق داشته اند، خاطرنشان کرد: 6 صنعت بزرگ در استان مشترک شرکت برق منطقه ای هستند که بر اساس تفاهم نامه با این شرکت، برای کاهش 20 درصدی مصرف برق در حال همکاری هستند.
مصرف استان سمنان در سال 1397 از 403 مگاوات به 447 مگاوات افزایش یافته است و روزانه برق مناطق مختلف حدود 2 ساعت قطع می شود.
میزان تولید برق کشور حدود 58 هزار مگاوات و میزان مصرف 57 هزار مگاوات است.
استان سمنان هشت شهرستان و بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.