حجت‌ صالحی شامگاه روز پنجشنبه در حاشیه استقبال سمنانی ها از این کاروان در گفت و گو با ایرنا افزود: زیارت ائمه معصومین و پیوند با آنان سبب تقرب به خداوند است و این نزدیکی مشوق انسان‌ ها برای انجام کارهای خیر است.
وی با تأکید بر این که زیارت ائمه معصومین موجب پیوند قلبی با امامان معصوم است، اظهارداشت: یکی از خصیصه‌ های مهم امام رضا (ع) رئوفی و مهربانی این بزرگوار بوده که ترویج این سیره افزایش معنویت در جامعه را به همراه دارد.
وی هدف از اجرای این برنامه و حرکت معنوی را تلاش برای ترویج سبک زندگی رضوی دانست و تصریح کرد: در این برنامه به دنبال این هستیم که سبک زندگی رضوی و روش زندگی حضرت رضا (ع) در جامعه تبیین و توجه دل‌ ها به حرم امام رضا و این امام معصوم افزایش یابد.
سرپرست کاروان خورشید در سمنان استقبال سمنانی‌ها را از این کاروان بی‌نظیر ذکر کرد و یادآور شد: کثرت برنامه‌ ها و جمعیت حاضر برای استقبال زیاد بوده و از این رو برنامه‌ها فشرده اجرا می‌شود.
به گفته وی نظیر این حرکت در 2 هزار شهر کشور و 15 کشور خارجی برگزار می‌شود.
صالحی با بیان این که این کاروان 9 روز در استان سمنان توقف و از شهرهای مختلف گذر می‌کند، خاطر نشان کرد: کاروان خورشید در سمنان به 2 گروه تقسیم شده و آیین پرچم‌ گردانی در شهرهای گرمسار، سرخه، آرادن و مهدی‌ شهر برای محبان امام رضا (ع) اجرا می‌شود.
سرپرست کاروان خورشید در سمنان خاطرنشان کرد: گذر از روستاها و مناطق محروم و حمل پرچم امام رضا (ع) از مواردی است که در اجرای این برنامه‌ها مورد تأکید قرار گرفت.
برنامه معنوی حمل پرچم امام رضا (ع) در 2 هزار شهر کشور و 15 کشور خارجی برگزار می‌شود.
خدام آستان قدس رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید در حرم امامزادگان علویان سمنان حضور یافته و ضمن زیارت این بارگاه معنوی، همراه با مردم شهر سمنان به قرائت ادعیه پرداختند.
6026/م.ع
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.