غلامرضا حسنی غربا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، دمای هوا در بیشتر نقاط استان بین یک تا سه درجه سانتی گراد افزایش می یابد و بیشتر شهرها دمای بالای 40 درجه سانتی گراد را تجربه می کنند.
وی با اشاره به پیش بینی وزش باد همزمان با استقرار سامانه پایدار در استان، خاطرنشان کرد : وزش باد به نسبت شدید برای نقاط مرتفع در ساعت های بعداز ظهر همراه با افزایش ابر دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی سمنان بیان کرد : طبق پیش بینی، دمای هوای شهر سمنان در روزهای جمعه و شنبه به 41 و 42 درجه سانتی گراد می رسد و در گرمترین حالت، گرمسار و ایوانکی در روز شنبه دمای 44 درجه سانتی گراد را تجربه می کنند.
وی با بیان این که موج گرمای تابستانی در شهرهای استان از این هفته آغاز می شود و تا نیمه مرداد 97 شدیدتر می شود، افزود : 2 هفته ابتدایی مرداد روزهای به شدت گرمی برای استان سمنان خواهد بود.
وی رخداد پدیده های حدی یعنی تجربه شکستن بالاترین و پایین ترین دما در کنار ماندگاری گرما یا سرمای شدید چند روزه را از آثار تغییر اقلیم برشمرد و یادآور شد : مهمترین و بارزترین آثار تغییر اقلیم در این سال ها به صورت خشکسالی، افزایش دما، پایداری دما، افزایش پدیده های جوی و حدی و تغییرات ناگهانی دما خود را نشان داده است.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد : بر اساس پیش بینی، متوسط دمای هوای تابستان 97 در استان بین نیم تا یک و نیم درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت که افزایش مصرف و افزایش تبخیز از تبعات آن است.
بالاترین دمای تجربه شده در استان سمنان در حسینان شهرستان دامغان بوده که 48.6 درجه سانتی‌گراد در تابستان سال 1393 به ثبت رسید.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.