داریوش طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اعتماد و اطمینان خاطر بیشتر مردم به قطار و ایمنی آن از ویژگی های حمل و نقل ریلی است و باید با توسعه خطوط ریلی زمینه استفاده بیشتر مردم از این خدمات فراهم شود.
وی اظهارداشت: ایجاد مزیت رقابتی برای ناوگان ریلی و اتصال شبکه آن به مراکز بزرگ اقتصادی ، تجاری و صنعتی ، مبادی ورودی و خروجی مهم کشور موجب رونق اقتصادی در گرمسار می شود.
وی خاطرنشان کرد: توسعه ناوگان ریلی به دلیل نزدیکی این شهرستان به پایتخت می تواند به افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در استان سمنان منجر شود.
فرماندار گرمسار ادامه داد : تحقق این مهم باعث پیشرفت حمل‌ و نقل پایتخت می شود و با توجه به نزدیکی گرمسار به پایتخت سرعت در روند طرح های ریلی و راهی برای تبادل بهتر جمعیت شناور بسیار اهمیت دارد.
طاهری اضافه کرد: گرمسار دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری سلامت، صنایع و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است که این امکان برای پذیرش جمعیت سرریزی پایتخت وجود دارد و وجود ناوگان ریلی می‌تواند در توسعه شهر گرمسار مؤثر باشد.
وی با بیان این که این شهرستان می‌تواند در صورت بروز بحران در پایتخت نقش مهمی در سامان‌ دهی امور کشور ایفا کند، گفت: در زمان حاضر طرح جامع اقتصادی گرمسار در حال مطالعه است که با همکاری مسوولان و توسعه ناوگان ریلی می توان برای کاهش آمار بیکاری در منطقه تلاش کرد.
فرماندار گرمسار تصریح کرد : اداره کشور بر پایه پایتخت محوری در درازمدت می‌تواند باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و سیاسی شود که اگر این موازنه در شهرهای نزدیک تهران به‌درستی توزیع شود می‌تواند از فشار به اقتصاد کشور جلوگیری کند.
وی بیان داشت : راه‌اندازی قطار حومه‌ای گرمسار - تهران یک ظرفیت مهم برای رفع مشکلات کشور محسوب می‌شود که توسعه آن می‌تواند معضل ازدحام جمعیت در پایتخت را حل کند.
گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و دستکم 70 هزار نفر جمعیت دارد، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.
شهرستان گرمسار حدود هشت شهرک و ناحیه صنعتی و چند موسسه آموزش عالی دارد که ظرفیت بیشتری برای تردد به این شهرستان به ویژه از مرکز کشور را نیاز دارد.
در فروردین سال 96 قطار حومه ای گرمسار - تهران به طول 114 کیلومتر همزمان با سفر رییس جمهری به استان سمنان به بهره برداری رسید و برای ساخت ‌و ساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل 360میلیارد ریال هزینه شده است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.