به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز چهارشنبه در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در دفتر امام جمعه سمنان افزود : تلاش برای جلب اعتماد عمومی که منجر به افزایش وحدت در جامعه می شود ، همواره دغدغه رهبری بوده و ایشان در این راستا توصیه زیادی داشتند.
وی اظهارداشت : جلب اعتماد عمومی وظیفه همه دستگاه‌های دولتی و قضایی است و باید با دلسوزی ، تفاهم و تواضع در این راستا اقدام کرد.
آسیابی با تاکید بر این که دشمن با تحریم و جنگ اقتصادی سعی دارد مردم را در تنگنا و فشار روانی قرار دهد، اضافه کرد : توجه به مصادیق رهبری و شاخص‌ های اعتماد روانی در افزایش وحدت مردم و مسوولان مؤثر است.
وی با بیان این که،اکنون جامعه نیازمند وحدت به عنوان یک معروف است، بیان داشت : برای رفع مشکلات و جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی دشمنان، قوه قضاییه کنار دولت است و هم افزایی رمز عبور از توطئه‌ها و هجمه بیگانگان است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان افزود : اکنون 90 درصد دستگاه اجرایی استان، شورای امر به معروف را تشکیل و 60 درصد گزارش کار خود را ارایه دادند.
وی تصریح کرد : در بخش مردم به دولت برای یک هزار نفر از آمران برنامه و برای 150 نفر از آمران و ناهیان برنامه آموزشی تدارک دیده شد.
آسیابی ادامه داد : برای 50 نفر از صنوف پنج دوره کلاس آموزشی و در 2 ماه بیش از 20 هزار تذکر زبانی به مردم داده شد که 75 درصد واکنش مثبت را در بر داشته است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سمنان خاطرنشان کرد : برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از ماه مبارک رمضان ، برگزاری نشست با موضوع عفاف و حجاب و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 50 نفر از فعالان بخش نیروهای مسلح از دیگر برنامه ‌های این ستاد بوده است.
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: همه افراد جامعه باید در امر به معروف و نهی از منکر مشارکت داشته باشند.
احمد همتی افزود: 2 پایه امر به معروف و نهی از منکر باید همه مباحث اختصاص یابد و معطوف به مسایل خاص و تک بعدی نباشد .
وی به ضرورت حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر اشاره کرد وگفت: گاهی فعالان این عرصه از سوی برخی مردم و مسوولان مورد هجمه قرار می‌گیرند که باید برای این مشکل راهکاری اتخاذ شود .
همتی ادامه داد: البته این مصادیق شامل استان نیست اما در کشور باید برای حل این معضل طرح داد و برای فعالان این عرصه اقدام حمایتی صورت گیرد .
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از اسراف به عنوان مسأله گریبانگیر جامعه یادکرد و اظهارداشت: این اصل به عنوان یک منکر مهم باید مدنظر همگان قرار گیرد و قوانین هدفمندی و اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی در این راستا به درستی اجرا شود و مسوولان نیز در اجرای این اصل وحدت رویه داشته باشند.
همتی از وحدت به عنوان اولویت اول کشور یاد کرد وافزود: عده‌ کمی همیشه در پی خدشه‌دار کردن وحدت و انسجام کشور هستند که این مسأله مهم باید واکاوی و برای مهار آن تدابیری اتخاذ شود.
در استان سمنان بیش از چهار هزار نفر و در مرکز استان بیش از 2 هزار و 500 نفر در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر آموزش دیدند که بیش از 600 نفر به صورت رسمی در شهرستان سمنان فعالیت دارند.
6026/م.ع
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.