نادر قدس روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از سال گذشته با هدف تامین منابع لازم برای آب آشامیدنی شهر سمنان، حفر چهار حلقه چاه در دشت سمنان در منطقه بوستان سوکان در برنامه بود که در روزهای اخیر با اتصال برق شهری، به طور کامل در مدار بهره برداری قرار گرفت.
وی با اشاره به اضافه شدن 120 لیتر بر ثانیه با قرار گرفتن این چهار حلقه چاه در مدار و بیان این که این طرح 130 میلیارد ریال موافقت نامه داشت ولی 50 میلیارد ریال از آن تخصیص یافت، گفت: به این ترتیب، میزان تولید و مصرف آب آشامیدنی در شهر سمنان به نقطه سر به سر نزدیک شد.
قدس بیان کرد : به این ترتیب، از این پس قطعی برنامه ریزی شده آب در شهر سمنان نخواهیم داشت و کمبود آب در زمان اوج مصرف از طریق مدیریت فشار انجام می شود و ممکن است برخی شهروندان در برخی نقاط با افت فشار آب آشامیدنی مواجه شوند.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان، به افزایش دما و ماندگاری گرما از هفته جاری اشاره و خاطر نشان کرد : به ازای هر 2 درجه افزایش دما، یک و نیم درصد به مصرف آب شهروندان اضافه می شود.
وی اضافه کرد : با توجه به پیش بینی ماندگاری گرمای شدید هوا در سمنان طی 2 هفته آینده تا اواسط مرداد ، افزایش مصرف آب از سوی شهروندان سمنانی قابل پیش بینی است و مردم باید در این زمینه مدیریت بهینه مصرف و نهایت صرفه جویی را در برنامه خود قرار دهند.
قدس تصریح کرد : با وجود اضافه شدن ظرفیت تولید آب، با توجه به گرمای هوا و انتظار افزایش مصرف آب آشامیدنی، انتظار افت فشار آب در شهر سمنان وجود دارد که این مساله فقط با مدیریت مصرف از سوی شهروندان برطرف می شود.
وی با اشاره به میزان تولید و مصرف آب آشامیدنی در شهر سمنان، اضافه کرد : اکنون این میزان در حد 750 لیتر بر ثانیه در نقطه سر به سر قرار دارد و هدررفت ظاهری و واقعی آب در شبکه توزیع آشامیدنی این شهر در حد 25.6 درصد است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به کمبود آب آشامیدنی شهر شاهرود، خاطرنشان کرد : سه حلقه چاه معوض برای کشاورزان به منظور جایگزینی و بهره گیری از آب باکیفیت آنان همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده به پایان برسد.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان بیان کرد : رشد سالانه مصرف کننده آب آشامیدنی سمنان 1.5 تا 2 درصد است و مهمترین معضل آب آشامیدنی کاهش ظرفیت منابع آبی است که نیاز به منابع جدید آبی همراه با تعریف طرح و تخصیص اعتبار مورد نیاز را به طور سالانه ضروری کرده است.
کمبود آب آشامیدنی در استان سمنان در ماه فروردین 97 به میزان 300 هزار مترمکعب، در اردیبهشت 700 هزار متر معکب، در خرداد یک میلیون و 200 هزار مترمکعب بود و بر اساس برآوردها در شهریور تا یک میلیون مترمکعب است.
تامین آب آشامیدنی مردم استان سمنان 80 درصد از چاه ها، 12 درصد از چشمه ها و هشت درصد از قنات ها تامین می شود، شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان در قالب بیش از 241 هزار انشعاب به 636 هزار و 500 نفر در استان آبرسانی می کند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.