حسین رجبی سه شنبه دربازدید از دفترخبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در شاهرود، با اشاره به جایگاه خبرنگاران و رسانه ها درفرهنگ سازی و بالا بردن آگاهی مردم ، یادآور شد: دستگاه قضایی شهرستان انجام کارهای پیشگیرانه در خصوص وقوع جرم را در اولویت کارهای خود قرار داده ؛ اصحاب رسانه ها می توانند بازویی قوی برای کمک به حل معضلات اجتماعی باشند.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ حرمت و آبروی مردم در فضای مجازی، بیان کرد: گاهی برخی افراد از طریق فضای مجازی برای جذب مخاطب بیشتر آبروی مردم یا مدیران را به بازی می گیرند ، وظیفه دستگاه قضایی در مواجهه با این امور برخورد با متخلفان است.
دادستان شاهرود با بیان اینکه مجموعه قضایی شهرستان به دنبال کاهش جمعیت کیفری زندان هاست، افزود: یکی از راه های پیشگیری از وقوع جرم، آگاه سازی مردم است ، در این زمینه پارسال در حدود 20 دبیرستان دخترانه و پسرانه سطح شهر با دانش آموزان به گفت و گو نشسته و ضمن آگاهی بخشی، برای حل مشکلات آن ها نیز تلاش شده است.
رجبی از درج پیام های پیشگیرانه در سطح شهر خبر داد و گفت: برخی از جرم ها مانند سرقت، توهین و مواد مخدر آمار بیشتری به نسبت دیگر جرایم داشته و کاهش آن ها در اولویت قرار دارد.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه احیاء شود، اضافه کرد: اگر همه مردم نسبت به این فریضه توجه داشته و در خانواده ها نیز پدرو مادرها نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند، بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.
آمار ورودی زندان های شاهرود در سال 93 یکهزار و 252 تن بوده و این تعداد با کاهش حدود 40 درصدی در سال 96 به 879 تن کاهش یافته است.
میانگین زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در شهرستان شاهرود ابتدای سال 93، 82 روز کاری بود و این میزان در پایان همان سال به 62 روز، در پایان سال 94 به 41 روز و در پایان سال 95 به 39 روزکاهش یافت.
شهرستان شاهرود 240هزار نفر جمعیت دارد.
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.