بهروز اسودی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 20 درصد واحدهای صنعتی استان با چالش نبود بازار فروش محصولات تولیدی ،کمبود نقدینگی و رکود مواجه هستند.
وی اظهارداشت: واحدهای صنعتی سمنان دچار مشکلات درون و برون ساختاری است و کمبود نقدینگی، مطالبات کارگری و بدهی معوق را از مهمترین مشکلات درون ساختاری واحدهای تولیدی استان به شمار می رود.
وی تصریح کرد: از مجموع واحدهای صنعتی استان، 66 درصد مشکل کمبود نقدینگی، 63.6 درصد دچار مشکلاتی از قبیل مطالبات کارگری و 40 درصد دارای بدهی معوق هستند.
اسودی ادامه داد: نیاز به اصلاح ساختار اقتصادی، سوء مدیریت، بالابودن هزینه‌های تولید و انباشت محصول تولید شده از دیگر مشکلات درون ساختاری صنایع هستند.
وی با اشاره به مشکلات برون ساختاری واحد‌های صنعتی و تولیدی استان گفت:28.7 درصد با مشکل رکود تولید و 25.75 درصد با مشکل تأمین نشدن مواد اولیه از خارج کشور مواجه هستند.
اسودی تصریح کرد: واردات بی‌رویه، نبود بازار ‌فروش و مشکلات بخش های صادرات و اداری از موانع رونق برون ساختاری صنایع سمنان است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان اضافه‌کرد: با وجود این که کارهای گسترده‌ای برای حل مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی استان انجام شده اما وضعیت واحدهای مورد بررسی بهبود نیافته و با چالش مواجه هستند.
به گفته اسودی در برخی از موارد حتی با پرداخت تسهیلات رونق تولید، چالش‌ها و مشکلات هنوز وجود دارند.
به گزارش ایرنا، نرخ مشارکت اقتصادی سمنان در سال 96، 39.4 درصد بود و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 87 طرح با سرمایه گذاری 85 هزار میلیارد ریال با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شد.
در استان سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی فعالیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.