علی اصغر جمعه ای روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باید جلو قطعی برق در واحدهای صنعتی و تولیدی استان گرفته شود چرا که این امر به کاهش تولید منجر می شود.
وی اظهارداشت: کم آبی و تامین نشدن انرژی در واحدهای صنعتی در بعضی از مواقع به کیفیت کالاهای تولیدی هم آسیب می زند و مسوولان امر باید نسبت به سو مدیریت ها در این زمینه برخورد کنند.
جمعه ای ادامه داد: براساس گزارش های شرکت آب منطقه ای سمنان، کمبود آب در تمامی شهرستان های استان وجود دارد و این امر مانع رشد اقتصادی در بخش های مختلف استان می شود.
رییس اتاق بازرگانی سمنان با اشاره به مصرف زیاد آب استان در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی می توان با اصلاح الگو کشت و نصب سامانه های نوین آبیاری در هدر رفت آب اقدام کرد.
وی ادامه داد : بیش از 80 درصد آب های تولیدی، سطحی و زیر زمینی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود که لازم است با تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری برای جلوگیری از هدر رفت آب در این بخش اقدام کرد.
جمعه ای تصریح کرد : در نواحی و شهرک های صنعتی سمنان هم کمبود آب محسوس است اما باید با راه اندازی واحدهای صنعتی کم آب بر علاوه بر رشد اقتصادی برای کاهش آمار بیکاری تلاش کرد.
رییس اتاق بازرگانی سمنان اضافه کرد: برای عملیاتی کردن تفاهم‌ نامه های اقتصادی در سمنان باید به زیرساخت ها توجه کرد چرا که با این رویکرود می توان برای افزایش اشتغال در استان گام برداشت.
جمعه ای با بیان این که متوسط رشد اقتصادی در سمنان براساس آمارهای موجود نسبت به چهار سال گذشته افزایش یافته داشتت، گفت: این روند نباید با قطعی مداوم آب و برق در برخی واحدهای صنعتی و تولیدی متوقف شود.
به گزارش ایرنا، سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در سمنان 160 لیتر است در حالی که در استان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
سهم مصرف تعرفه های مختلف برق در استان سمنان شامل مشترکان خانگی با 22/19 درصد، مشترکان عمومی 6/7 درصد، بخش کشاورزی 3/28 درصد، صنعتی 58/38 درصد، تجاری 19/4 درصد و روشنایی معابر 1/2 درصد است.
در استان سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی فعالیت دارد.
استان سمنان هشت شهرستان و بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.