منصور کشاورزیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برای تعویض و نصب کنتور این تعداد مشترکان آب روستایی استان اعتبار نیاز است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان 59 هزار و 200 مشترک را زیر پوشش دارد.
وی مدیریت هدر رفت آب را یکی از سیاست های راهبردی هدفگذاری شده سال های اخیر اعلام و اضافه کرد : هدر رفت آب در شبکه آبرسانی روستایی استان در سال 1392 حدود 51 درصد بود که اکنون به 45 درصد رسیده است.
وی با بیان این که کمبود آب در سال های اخیر ثابت کرد تنها طرح محوری در تامین آب کفایت نمی کند، گفت: اجرای طرح های تلفیقی باید با مدیریت مصرف و تقاضا همراه باشد تا به اثر بخشی بینجامد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان مدیریت تقاضا را مقدم بر مدیریت مصرف در تامین آب روستایی ذکر و تصریح کرد : به عنوان نمونه در روستای ده صوفیان مهدی شهر منبع آب جدیدی تعریف نشد ولی با تعدیل فشار و بهسازی کنتور تنش آبی در تامین آب برطرف شده است.
کشاورزیان بیان داشت : بخش های کشاورزی، آشامیدنی و صنعت و خدمات به عنوان مصرف کننده باید در مراحل تولید و تامین باید بخشی از فرآیند باشند نه تنها مطالبه گر.
وی با اشاره به شعار دولت یعنی سازگاری با شرایط کم آبی، بر ایجاد پشتوانه فرهنگی برای تحقق این مهم در طول سال تاکید کرد.
این مسوول آب و فاضلاب و روستایی سمنان اظهار کرد : ایجاد تعادل بین مصرف و تولید به عنوان یک رویکردی ملی باید در تمام کشور پیگیری شود.
وی یادآور شد: نگاه به تامین آب نباید تنها فنی باشد، مشکل کمبود آب از طریق فرهنگ سازی و ارایه راهکارهای مدیریت تقاضا باید در دستور کار قرار گیرد.
وی به بهره برداری اولین گام مرکز توزیع(دیسپاچسنگ و اسکادا) تاسیسات آب روستایی استان تا پایان تابستان امسال خبر داد و گفت : این مرکز در محل این شرکت با هدف بررسی و نظارت بر حجم سطوح مخازن و فرماندهی توزیع آب افتتاح می شود.
کشاورزیان به صرف 12 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای گام اول این مرکز اشاره و خاطرنشان کرد : این مرکز اکنون به صورت آزمایشی فعال است و تکمیل این مجموعه به صورت گام به گام در دستور کار قرار دارد.
در استان سمنان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب تولید می شود که 70 درصد از منابع زیر زمینی است و با کسری مخزن سالانه 450 میلیون متر مکعبی مواجه است.
آب 284 روستاهای استان سمنان از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین می شود.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.