به گزارش ایرنا، سیدعلی اکبر صباغ روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: مشکل کنونی تامین انرژی برق در ساعت های اوج مصرف است و مردم با صرفه جویی مقدار یادشده می توانند کمک کنند تا کشور از کمبود برق در شرایط کنونی عبور کند.
وی علت عمده کمبود برق را کمبود تولید در نیروگاه های برق‌آبی کشور ذکر و خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مصرف برق تابستان امسال حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
مدیرعامل برق منطقه ای سمنان تصریح کرد: گرمای هوا و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی، دلیل اصلی افزایش مصرف در دوره اوج مصرف برق در تابستان است به طوری که بر اساس برآوردها بین 20 تا 30 درصد برق در وسایل سرمایشی مصرف می شود.
وی با اشاره به این که ساعات اوج مصرف برق در شبانه روز از ساعت 11 تا 15 و در بازه دیگر از 20 تا 24 است، اضافه کرد: همزمان بودن گرمای هوا با اوج مصرف برق نشان می دهد شهروندان باید بیشترین مراعات صرفه جویی را در این ساعت برنامه ریزی کنند و دمای رفاه خانه را در 25 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند.
صباغ تاکید کرد: ایجاد محدودیت های روزهای اخیر در ارایه خدمت به شهروندان در مصرف انرژی با هدف تامین انرژی پایدار است و بابت خاموشی های روزهای اخیر از مردم استان عذرخواهی می‌کنیم.
وی ادامه داد: اعمال قطع برق در روزهای گذشته بر اساس برآورد کمبود برق روزانه از سوی شرکت مدیریت شبکه کشور به استانها ابلاغ می شود و ممکن است طی روز این محدودیت افزایش هم داشته باشد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان اضافه کرد: اگر این محدودیت و قطعی برق برنامه ریزی نشود با افزایش تصاعدی مصرف، ممکن است کل شبکه از مدار خارج شود که بازگرداندن آن فرآیند پیچیده ای است و از نظر فنی باید با مدیریت مصرف، کشور را از نزدیک شدن به این شرایط مصون نگهداریم.
وی با بیان این که به خاطر کاهش بارندگی ظرفیت تولید نیروگاه های برق‌آبی حدود پنج هزار مگاوات کاهش یافته است، بیان کرد: این میزان کاهش تولید باید با مدیریت مصرف با لحاظ اصول فنی و فرهنگ سازی مناسب از سوی همه مشترکان خانگی، صنعتی و خدماتی، تا جای ممکن جبران شود.
صباغ با اشاره به این که اوج دوره مصرف برق سالانه به طور معمول در فصل تابستان و از 15 خرداد تا 15 مرداد رقم می خورد، گفت: امسال اوج مصرف از ماه خرداد به تیر منتقل شده است که نشان از ورود دیرتر به دوره اوج مصرف است.
وی اظهار امیدواری کرد با همکاری همه مشترکان خانگی، صنعتی و خدماتی، پایان دوره اوج مصرف زودتر از نیمه مرداد رخ دهد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان بیان کرد: سال گذشته در استان سمنان از شرایط اوج مصرف برق سر به سر عبور کردیم و نیاز به قطعی وجود نداشت، ولی امسال کمبود برق به صورت کشوری مدیریت می شود و محدودیت ‌هایی اعمال شده است.
وی با اشاره به این که حدود 70 درصد از انرژی برق استان در بخش صنعت و خدمات مصرف می شود، تاکید کرد: صنعتگران در شرایط کنونی، با کاهش حدود 20 درصدی میزان و شدت مصرف، همکاری مطلوبی با شرکت برق منطقه ای و توزیع برق سمنان داشته اند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان تاکید کرد: فرهنگ سازی بهترین راهکار مدیریت مصرف و جلوگیری از اعمال قطعی برق است که در ساعت های اوج میزان مصرف باید بیشتر مورد توجه باشد.
مجموع میزان تولید برق در استان سمنان از نیروگاه های حرارتی، برق‌آبی و خورشیدی حدود 500 مگاوات و مصرف استان در زمان اوج حدود 600 مگاوات است.
میزان تولید برق کشور حدود 58 هزار مگاوات و میزان مصرف 57 هزار مگاوات است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.