به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: در ایران منتظر پیشنهاد بسته اروپایی ها بعد از خروج آمریکا از برجام بودیم که به گفته رئیس جمهوری، بسته اروپا نیز مایوس کننده بود.
وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی نشان دادند که اهل مذاکره و صحبت هستند، تاکید کرد: اکنون دشمنان ایران باید بدانند در هیچ موضوعی مردم ایران زیر بار زور نمی روند.
امام جمعه موقت سمنان خاطرنشان کرد: ایران در مذاکرات هسته ای نشان داد اهل منطق و گفت و گوست ولی در شرایط کنونی روی پای خود ایستاده است.
وی تاکید کرد: مردم ایران با تجربه دوران جنگ تحمیلی و شرایط تحریمهای مختلف، سرنوشت خود را به امضای خارجی‌ها گره نمی زند و با اتکا به پیشرفتهای علمی مختلف، مسیر توسعه را با استقلال و توان داخلی خود پیش می برد.
مهدوی نژاد با بیان اینکه برخی در کشور برای بزرگ نشان دادن عملکرد خود سعی کردند دشمن را بزرگ جلوه دهند، گفت: این مساله تصور غلطی بود ولی ملت ایران، با پیروی از رهبری، در هر شرایطی مقاومت را سرلوحه خود قرار خواهد داد.
امام جمعه موقت سمنان با تاکید بر صرفه جویی در مصرف انرژی در فصل تابستان، گفت: هر شهروندی حتی به اندازه یک لیوان آب یا خاموش کردن یک لامپ در صرفه جویی مشارکت کند.
وی بیان کرد: اکنون در موضوع انرژی هنوز به شرایط بحرانی نرسیده ایم و مردم با مدیریت مصرف کمک کنند تا کشور از شرایط بحرانی دور بماند.
وی با اشاره به اینکه جمعیت 80 میلیونی ایران به اندازه کشور 200 میلیون نفری انرژی مصرف می کند، افزود: هر شهروند چند برابر استاندارد آب و برق مصرف می کند در حالی که استفاده بهینه یک اصل اسلامی است.
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به یکم ذی القعده مصادف با 24 تیر ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، خاطرنشان کرد: جامعه ارزشی ما یک خواست عمومی است و مسوولان نباید اجازه دهند عده ای با بدحجابی و بی‌حجابی به ارزش های اسلامی پوزخند بزنند.
مهدوی نژاد با اشاره به برنامه ویژه در سمنان به مناسبت دهه کرامت، گفت: حضور خادمان حرم رضوی برنامه هرساله است که فرهنگ متعالی مردم استان را نشان می دهد.
وی به هفته فرهنگ مالیاتی اشاره و اضافه کرد: در کشور باید جلوی فرار مالیاتی به هر شکل گرفته شود زیرا هر کس که مستقیم و غیرمستقیم از خدمات نظام اسلامی برخوردار است، باید حقوق دولتی را پرداخت کند زیرا تخلف در این مساله تخلف در حق الناس است.
وی تاکید کرد: مسوولان در نظام اسلامی در کنار امین بودن به هر شکل جلوی هر گونه سوءاستفاده و ناپاکدستی را ندهند، اختلاس هایی که در کشور مطرح می شود یک شبه رخ نمی دهد و باید زمینه این مساله از بین برود.
امام جمعه موقت سمنان، به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: در اصل چهارم قانون اساسی اختیار تشخیص اسلامی بودن مسایل به عهده شورای نگهبان گذاشته شده است و شورای نگهبان به خوبی حق مردم را در انتخابات مختلف ادا کرده و مانع ورود دستان ناپاک به انتخابات شده است.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.