به گزارش ایرنا، علیرضا ایزدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سالن جلسات این نهاد افزود: وضعیت آسیب‌های اجتماعی در سمنان نسبت به سایر استان‌های کشور نگران کننده نیست اما نیازمند توجه است.
وی اظهارداشت: شعار بهزیستی بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه بهزیستی نامگذاری شده است و این نهاد برای ارایه خدمات مطلوب به جامعه هدف تلاش می‌کند.
وی بیان کرد: سه رویکرد اصلی بهزیستی در دولت تدبیر و امید تلاش مستمر برای پیشگیری از معلولیت و آسیب اجتماعی، توانمندسازی جمعیت هدف و درمان به موقع آسیب‌ها و معلولیتهاست.
ایزدپور تصریح کرد: توجه به قشر آسیب‌پذیر مورد تاکید رهبری و رییس جمهوری است و این سازمان در راستای تحقق این هدف تلاش می کند.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه ظرفیت خوبی برای سازمان بهزیستی پیش‌بینی شده و یکی از اتفاقات خوب که در ابتدای سال 96 عملیاتی شد، بحث مستمری مددجوها بود که به سه و نیم برابر افزایش یافت.
به گفته وی بیش از 300 مرکز غیردولتی بهزیستی در سمنان فعال است و بیش 150 نوع فعالیت در این بخش در استان انجام می شود.
ایزدپور ادامه داد: هشت شهرستان استان با 340 کارمند ، خدمات بهزیستی را به جمعیت هدف ارایه می‌‌دهد.
مدیرکل بهزیستی سمنان گفت: در بحث غربالگری در سال 96، 20 هزار خدمات تنبلی چشم و هشت هزار و 122 شنوایی خدمات ارایه شد.
در بخش معاونت اجتماعی، تعداد 9 مرکز شعبه خانواده و در بخش کلینیک مددکاری اجتماعی 11 مرکز در استان فعال است .
وی ادامه داد: در تمامی شهرهای بالای 50 هزار نفر استان اورژانس اجتماعی فعال بوده و در بخش توانبخشی حدود 14 هزار معلول شناسایی شده که 2 تا سه درصد معلولیت شدید دارند و حدود سه‌ هزار نفر مستمری ‌بگیر این بخش هستند.
ایزدپور بیان داشت: در قسمت معاونت اجتماعی حدود یک هزار و 500 خانوار زیر پوشش داریم و در 135 مهد کودک استان به بیش از هفت هزار کودک خدمات ارایه می‌شود.
ایزدپور با بیا این که 70 هزار نفر جمعیت استان بالای 60 سال سن دارند که به توجه نیاز دارند، گفت : باید برای این افراد مناسب سازی شود و با تعامل بین بخشی برای تحقق این اهداف تلاش می‌شود.
وی افزود: کودک آزاری و همسرآزاری در استان شدید نیست و در سال گذشته 30 گروه سیار برای ارایه خدمات به این 2 بخش اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، 25 هزار نفر در استان از سازمان بهزیستی خدمات می‌گیرند.
تعداد معلولان خدمات‌گیرنده از این سازمان 14 هزار معلول است.
تعداد معتادان کل کشور سه میلیون نفر و معتادان استان سمنان کمتر از 20 هزار نفر هستند.
6026/م.ع
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.