به گزارش ایرنا، محمد کرم محمدی پنجشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: از آنجایی که 90 درصد اعتبارات کشور به صورت ملی توزیع می شود، باید با هم افزایی و پیگیری در سطوح استانی و ملی در جذب این اعتبارات تلاش کرد.
وی توجه به موضوع کم آبی در پی خشکسالی های پیاپی را نیاز ضروری کشور دانست و یادآور شد: بین 85 تا 95 درصد آب سفره های زیرزمینی کشور برای مصرف در بخش کشاورزی بیرون کشیده شده و اکنون باید عملیات آبخیزداری و احیای حوزه های آبریز و بازیافت آب از طریق ایجاد تسویه خانه فاضلاب را در اولویت کارها قرار داد.
معاون استاندار سمنان از مدیر آبفای شهری شاهرود پیگیری سریع تر برای احداث تسویه خانه فاضلاب را خواستار شد و تصریح کرد: یکی از اولویت های دولت برای جبران کم آبی استفاده از پساب تسویه خانه هاست که هم در مصرف بهینه آب و هم در توجه به حفظ محیط زیست و بهداشت نقش تعیین کننده ای دارد.
آب مورد نیاز مردم شهر شاهرود در ساعت های اوج مصرف 785 لیتر بر ثانیه است اما دبی قابل استحصال چاه های آب این شهر 605 لیتر بر ثانیه بوده و با کاهش 180 لیتر بر ثانیه رو به رو است.
پارسال 12 میلیون و 796 هزار متر مکعب آب در شاهرود تولید شد در حالی که این رقم در سال 95، 13 میلیون و 155 هزار متر مکعب بود.
هفت حلقه از چاه های این شهر دارای عمق بیش از 300 متر و باقی چاه ها نیز بیش از 250 متر عمق دارند.
به گفته مسوولان ، حدود 22.5 درصدی آب در شاهرود هدر می رود.
آب آشامیدنی جمعیت 173 هزار و 734 نفری شاهرود و رودیان از یک محل تأمین می شود.
اداره آب و فاضلاب شهری شاهرود با 85 هزار و 776 انشعاب آب و 10 هزار و 452 انشعاب فاضلاب علاوه بر این شهر، بسطام، مجن، کلاته خیج، بیارجمند، رودیان و هشت روستا را زیر پوشش خود دارد.
32 حلقه چاه و 2 رشته قنات آب مورد نیاز این منطقه را تأمین می کند.
طول خط انتقال آب شهری شاهرود 155 کیلومتر و طول شبکه توزیع نیز825 کیلومتر است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.