به گزارش ایرنا، احمد همتی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه سمنان افزود: اگر این حرکت فرهنگی الگو شود جلوی بسیاری از منکرات و آسیب‌های اجتماعی گرفته می شود.
وی با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از فرهنگ درست از منابع آبی، اظهارداشت: بحث برطرف شدن کمبود آب تنها معطوف به حل مشکل یک شهر، 2 ‌شهر و یا چند استان نیست بلکه بنا بر اطلاعات رسیده از ناسا و مراکز تخصصی، آب در آینده یک بحث جدی‌تر خواهد بود.
همتی ادامه داد: حدود 20 سال گذشته مرحوم هاشمی رفسنجانی در یکی از خطبه‌ها بیان کردند جنگ آینده جنگ نفت نیست بلکه جنگ آب است و این پیش‌بینی در زمانی بود که مشکل آب بحرانی نبود.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از حداقل 12 تا 15 سال پیش رهبری بودجه‌ای را از محل صندوق توسعه ملی برای مهار منابع آبی مرزی در نظر گرفتند که اقدامی هوشمندانه بود.
نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اکنون برای رفع این چالش باید اولویت با آب های مرزی و سرزمینی و دریاچه های شمال و جنوب قرار گیرد و این بحث ملی، حاکمیتی و امنیتی است و باید با این دید به این مسایل نگریست.
همتی اجرای قانون هدفمندی را ضروری دانست و گفت: اگر این قانون اجرا نشود در مصرف آب، برق و حامل‌های انرژی با مشکل مواجه خواهیم شد.
استان سمنان با هشت شهرستان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/م.ع
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.