ابوالفضل حسن بیگی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : ارایه تسهیلات رونق تولید در سال جاری به اماکن گردشگری برای بهبود و کیفیت بخشی زیرساخت ها از جمله اقدامات ارزشمند دولت برای کاهش نرخ بیکاری است.
وی اظهارداشت: استان سمنان استعدادهای نهفته ای در زمینه گردشگری دارد که دولت در سال جاری علاوه بر ارایه تسهیلات به واحدهای صنعتی با هدف رونق گردشگری برای نوسازی و بازسازی اماکن تاریخی تسهیلات پرداخت می کند.
وی خاطرنشان کرد : در سال گذشته بیش از 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در کشور پرداخت شد که سهم بخش گردشگری در آن بسیار ناچیز بود اما امسال پیش بینی می شود پرداختی ها به این بخش از اقتصاد کشور افزایش یابد.
حسن بیگی با بیان این که سمنان با مشکل کم آبی مواجه است ، تصریح کرد: می توان با اجرای برنامه های اشتغال آفرین و توسعه بخش گردشگری، برای کاهش نرخ بیکاری در استان تلاش کرد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دولت دوازدهم حضور سالانه 20 میلیون نفر گردشگر در کشور هدفگذاری شده که می توان با توجه به زیرساختها، این راهبرد اشتغال آفرین را در کشور عملیاتی کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های مطلوب بخش های گردشگری در دامغان افزود: زیرساخت های لازم برای توسعه اقتصادی در این شهرستان فراهم است و باید با مدیریتی اصولی برای حضور سرمایه گذاران در این دیار تلاش کرد.
حسن بیگی اضافه کرد: وجود صدها بنای تاریخی از زیرساخت های مهم رونق گردشگری در دامغان است و روزانه تعداد زیادی از مسافران داخلی و خارجی ، این شهرستان را برای مقصد گردشگری انتخاب می کنند.
سالانه 15 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی سمنان عبور می کنند.
استان سمنان دارای بیش از هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و تاکنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
شهرستان تاریخی دامغان بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.