به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار عصر روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام افزود : متاسفانه در بعضی مواقع شاهد هستیم افرادی در داخل و خارج از کشور درصدد ناامید کردن مردم از آینده هستند و همه باید نسبت به این موضوعات هوشیار باشیم.
وی اظهارداشت: دشمنان، امید مردم ایران را نشانه گرفته اند و دولت در مناطق مختلف کشور و با راهکارهای مختلف درصدد اعتماد آفرینی در جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: امروز در هر موقعیت و جایگاهی که قرار داریم باید برای رفع مشکلات و گرفتاری های مردم گام برداریم و در مقابل تهدیدها باید رویکردهای مثبت اتخاذ شود.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان این که تا پایان دولت دوازدهم باید 30 درصد مسوولیت های نهادهای اجرایی به بانوان واگذار شود، گفت: مسوولان ارشد کشور اگر زنان با دانشی را می شناسند، مسوولیتها را به آن ها بسپارند.
ابتکار ادامه داد: عدالت یکی از رویکردهای این دولت است که ابعاد مختلفی دارد و باید همه مسوولان تلاش کنند تا این رویکرد در کشور اجرایی شود.
وی با اشاره به این که فرصت برابری که قانون اساسی در ابعاد مختلف از جمله آموزش و بهداشت در بین زنان و مردم جامعه تاکید دارد در دولت به خوبی در حال انجام است، افزود: معاونت امور زنان و خانواده برای رفع گرفتاری های مردم از منظر ثبات در بحث عدالت اجتماعی تلاش می کند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان داشت: دولت برای حمایت از زنان سرپرست خانوار برنامه دارد و تاکنون با اتخاذ راهبرد توان افزایی برای آمار اشتغال در بین این قشر از جامعه تلاش کرد.
به گفته ابتکار میزان بیکاران دانش آموخته بانوان نسبت به آقایان دوبرابر است و اتخاذ تدابیر راهبردی و اجرای طرح های مهارت آموزی و بنگاه های اقتصادی برای رفع بیکاری در بین این قشر ضروری است.
به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در سفر یکروزه، صبح امروز وارد سرخه و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدا و قرادت فاتحه بر مزار والدین رئیس جمهور، از کارگاه صنایع دستی و فروشگاه تعاونی این شهرستان بازدید کرد.
نشست با احزاب و تشکل‌های غیردولتی آخرین برنامه‌های امروز او در سمنان است.
از 702 هزار نفر جمعیت استان سمنان حدود 346 هزار نفر معادل 49.2 درصد را زنان تشکیل می دهند که 278 هزار نفر در شهر و 47 هزار نفر ساکن روستاها هستند، 37 نفر از زنان در سمنان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و 27 زن به عنوان دهیار در استان سمنان فعالیت دارند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.