به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز شنبه در نشست اعضای زنان شورای اسلامی شهر، دهیاری‌ها و کارآفرینان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری با بیان این که باید برای مشکلات موجود راهکارهایی را یافت، افزود: بهترین راهکار برای حفظ امید مردم رفع مشکلات و ایجاد زمینه گفت و گو با آنان است.
وی اظهارداشت: اکنون دشمن مشکلات کشور را نشانه گرفته تا مردم را از جمهوری اسلامی ناامید کند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت و گو با مردم برای رصد مشکلات کشور را ضروری ذکر و اضافه کرد: مسیری باید ایجاد شود تا حل مشکلات بر مبنای اراده مردم شکل بگیرد تا برون رفت از این دشواریها میسر شود.
ابتکار توجه به تشکل های غیردولتی را یکی دیگر از رویکردهای دولت تدبیر و امید برشمرد و تصریح کرد: دولت تشکل های مردمی را نوعی سرمایه اجتماعی می داند که از دیدگاه آنان در کنار نخبگان اقتصادی، اجتماعی و دانشگاهی برای برنامه ریزی و کارایی بیشتر بهره وری در کشور کمک می گیرد.
وی با بیان این که باید به هویت ملی بیش از گذشته توجه داشته باشیم، گفت: دشمن به خیال خام خود گمان کرده است با سناریوهای مختلف پس از خروج از برجام، قادر است فضای اقتصادی کشور را بهم بریزد.
ابتکار با اشاره به این که دشمن در این مسیر برای تضعیف جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان از روش هایی مانند جنگ روانی، اخبار دروغ و بی اعتمادی بین مردم و حاکمیت استفاده می کند، اظهارکرد: دشمن از طریق شبکه های اجتماعی اخبار نادرست را با هدف نفرت‌پراکنی در برنامه دارد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده حمایت بیش از پیش به دولت تدبیر و امید را خواستار شد و گفت: با مشارکت بخش غیردولتی، شوراهای اسلامی، دهیاران، کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی، همگرایی مردم درابعاد مختلف باید تقویت شود.
وی ادامه داد: دولت دوازدهم از جریان گردش آزاد اطلاعات و اصلاح و نوسازی و نقد سازنده برای ایجاد فضای سالم حمایت می کند و این مساله را برای اعتمادسازی جدی گرفته است.
وی با بیان این که توسعه پایدار و متوازن کشور برنامه جدی دولت تدبیر و امید است، تحقق شاخص عدالت اجتماعی را در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به ویژه در حق دسترسی به قدرت و آموزش یکی از مبانی عدالت اجتماعی دانست که از سوی دولت پیگیری می شود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: عدالت جنسیتی یکی از ابعاد عدالت اجتماعی است که دولت به دنبال آن است زیرا این مورد در سیاستهای ابلاغی رهبری در امور خانواده، در مواد 101 و 102 برنامه ششم توسعه و در سیاست های راهبردی دولت تدبیر و امید قرار دارد.
ابتکار توان افزایی و افزایش آموزش‌های مهارتی را یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید در مسیر اشتغالزایی و حمایت از کارآفرینی دانست و گفت: مهمترین رویکرد آموزش مهارتها باید ایجاد شغل پایدار و شرافتمندانه باشد و به آموزش صرف ختم نشود.
وی یادآور شد: طرح ملی کارآفرینی، طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی در برابر آسیب های اجتماعی و طرح توان افزایی سازمانهای مردم نهاد بر مبنای سیاست برون سپاری دولت به موسسه و سازمانهای مردم نهاد، از مهمترین برنامه های این معاونت در حال حاضر است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده طرح گفت و گوی ملی خانواده با هدف بهبود و ارتقای جایگاه خانواده ایرانی از طریق آموزش قبل، حین و بعد از ازدواج را از دیگر طرح های این معاونت برشمرد.
در این نشست، شماری از بانوان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیار و کارآفرین استان سمنان مشکلات موجود را بیان کردند.
از 702 هزار نفر جمعیت استان سمنان حدود 346 هزار نفر معادل 49.2 درصد را زنان تشکیل می دهند، از جمعیت 91 هزار دانشجو در این استان 42 هزار نفر زنان و از جمعیت دانش آموزی 108 هزار نفری در این استان 53 هزار نفر زنان هستند.
در استان سمنان 37 نفر زن عضو شورای اسلامی شهر و روستا و 27 زن دهیار فعالیت دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.