به گزارش ایرنا، محمد کرم محمدی شنبه در همایش پیشگیری و درمان اعتیاد که در سرسرای پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد، با تأکید بر اینکه اگر نمی توان نرخ رشد آسیب های اجتماعی چون اعتیاد و طلاق را کاهش داد دستکم باید آن را ثابت نگه داشت، افزود: باید همه امکانات کشور در اختیار این مهم قرار گرفته و در رابطه با آسیب هایی که سرمایه اجتماعی کشور را به تاراج می برد، پژوهش شود.
وی با بیان اینکه اجتماع عاری از آسیب نبوده و باید نسبت به مهار این آسیب ها توجه ویژه وجود داشته باشد، یادآور شد: سرمایه اجتماعی عبارت از باور، اعتماد، اطمینان و برخورداری از باورهای دینی و جایگاه اجتماعی، دوری از ناهنجاریها و عضویت در جامعه انسانی است.
معاون استاندار سمنان اضافه کرد: امروز در جنگی تمام عیار در حوزه مواد مخدر قرار گرفته ایم که جامعه هدف آن را افراد 15 تا 49 سال یعنی جامعه فعال کشور تشکیل می دهد. وقتی جامعه فعال دچار بیماری شود، نه تنها سرمایه عظیم انسانی مملکت را از بین برده بلکه نوعی بحران هویت نیز به دنبال دارد.
محمدی به نتایج پژوهشی در 2 شهرستان دیگر درباره علت های طلاق اشاره کرد و گفت: در 17 عامل بررسی شده در این پژوهش، بیکاری در رتبه پایانی قرار گرفته و آنچه بیشترین اثر را داشت، بی توجهی به باورهای دینی و هویت انسانی و تبدیل شدن انسان به ابزاری برای لذت های آنی بود.
وی میزان طلاق در کشور را نگران کننده خواند و تصریح کرد: یکی از عوامل آسیب وارد شدن به جامعه، تخلیه روستاها و ایجاد حواشی در شهرهاست چرا که وقتی یک گروه انسانی غیر همگن در یک جا جمع می شوند، آسیب پذیری بالا می رود.
همایش پیشگیری و درمان اعتیاد روز شنبه از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود و با همکاری انجمن صنفی درمانگران اعتیاد برگزار شد.
شاهرود 150 هزار نفر جمعیت دارد که بخشی از این شهروندان را روستاییانی تشکیل می دهند که به خاطر خشکسالی های پیاپی ناچار به مهاجرت شده و در شهرک های حاشیه این شهر اسکان گزیده اند.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.