ابوالفضل حسن بیگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : کمبود آب در نواحی و شهرک های صنعتی سمنان نباید دلیلی برای بی میلی فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری باشد.
کم آبی یکی از چالش های اساسی اکنون استان سمنان است که بخش صنعت با همین مشکل مواجه است.
وی اظهارداشت: رفع کمبود آب در کنار ارایه تسهیلات رونق تولید و بخشش های مالیاتی و بیمه ای برای کاهش آمار بیکاری مدنظر مسوولان دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی تصریح کرد : ایجاد اشتغال و راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در استان به ویژه در این شهرستان با رفع کم آبی امکانپذیر است.
در استان سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
وی بیان داشت: کمبود آب در بیش از 90 واحد تولیدی ، یکی از دلایل اجرا نشدن طرح های اشتغالزایی در این شهرستان است.
وی ادامه داد: اکنون بیش از 70 واحد صنعتی دامغان به دلیل کمبود آب غیرفعال و یا از 30 درصد ظرفیت تولید خود استفاده می کند که این امر در طولانی مدت به افزایش آمار بیکاری در شهرستان منجر می شود.
وی خاطرنشان کرد : در زمان حاضر دامغان با چالش کمبود آب 110 لیتر در ثانیه در بخش های مختلف اقتصادی مواجه است و باید برای افزایش اشتغال و رونق و آبادانی این شهرستان برنامه ویژه ای با تامین منابع آبی اتخاذ شود چرا که با شرایط کنونی نمی توان طرح های توسعه ای اقتصادی را در دامغان اجرا کرد.
به گفته حسن بیگی دامغان در بخش معدن، صنعت و گردشگری ظرفیت های ممتازی دارد که باید با برنامه ریزی های منسجم و توجه به زیرساخت ها، برای رونق کسب و کار و اشتغال در این منطقه تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، سهم اشتغال استان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
متوسط سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
بیش از 78 درصد آب تولیدی استان سمنان در بخش کشاورزی و کمتر از چهار درصد در بخش صنعت مصرف می شود.
شهرستان دامغان بیش از 90هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.