غلامرضا کاتب روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود :با وجود برخورداری گرمسار از 10 هزار هکتار اراضی کشاورزی، اما در این شهرستان هیچ واحد بسته بندی محصولات کشاورزی وجود ندارد.
در استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 30 درصد از جالیزارهای استان سمنان در گرمسار وجود دارد که می توان با راه اندازی سردخانه های متوسط و بزرگ در فصل های دیگر از سال این محصولات را با قیمت های بیشتر به نقاط مختلف کشور ارسال کرد.
کاتب اظهارداشت: بزرگترین واحد های گلخانه ای استان سمنان با بیش از یکهزار متر مربع هکتار در گرمسار واقع شده که با فرآوری محصولات کشاورزی می توان برای صادرات محصولات به کشورهای منطقه برنامه ریزی کرد.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گرمسار از ظرفیت قابل توجه ای در بخش کشاورزی برخوردار است و 20 درصد گندم ، 40 درصد خیار، و 30 درصد گوشت سفید مورد نیاز استان سمنان در این شهرستان تولید می شود.
کاتب ادامه داد : گرمسار با 30 هزار هکتار مرتع در زمینه کشت و توسعه گیاهان دارویی استعداد فراوانی دارد و ضروری است با راه اندازی واحدهای فرآوری بسته بندی این گیاهان برای افزایش اشتغال دامداران و مرتع داران این شهرستان برنامه ریزی کرد.
به گفته وی کشاورزی سنتی و غرقابی نه تنها به افزایش اشتغال نمی انجامد بلکه با هدر رفت آب بیکاری جوانان این شهرستان را دامن می زند.
شهرستان گرمسار بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی 95-96 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی در استان بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.