به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاووشی پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانداران قبلی و کنونی شهرستان شاهرود در سرسرای پورسینای دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان، افزود: شرایط خاص شهرستان شاهرود به گونه ای بوده که مسوولان وقت تصمیم گرفتند فرمانداری آن را به فرمانداری ویژه ارتقاء دهند و از نظر ما این پست معاونت تشریفاتی نیست.
وی ادامه داد: هرآنچه که معاونت استاندار در حوزه مسوولیت خود در شاهرود تصمیم بگیرد تصمیم استاندار بوده و همه مدیران کل استان هم موظفند همان گونه که در حوزه وظایف خود به استاندار پاسخگو هستند، به معاون وی در شاهرود هم پاسخگو باشند.
استاندار سمنان درباره انتخاب فرماندار جدید هم با اشاره به بررسی چندین گزینه از جمله افراد بومی، ابراز داشت: شرط ما برای ایشان و هرکسی که برای خدمتگزاری می آید روشن بوده و تاکنون هیچ کسی را به واسطه قرابت سیاسی، نژادی و قومی برای منصی نگمارده ایم.
چاووشی با بیان اینکه سیاست وزارت کشور در این دوره به گونه ای است که به دلایل گوناگون از نیروهای بومی برای چنین پست هایی استفاده نشود ، تأکید کرد: امید است در دوره جدیداگر مقداری حوصله به خرج داده شود، شاهد تحولات خوبی در شاهرود باشیم.
فرماندار سابق شاهرود هم برگزاری انتخابات و برقراری امنیت را 2 وظیفه ذاتی وزارت کشور برشمرد و گفت: در مدت خدمت در شاهرود چهار انتخابات در 2 مرحله و بدون حاشیه و در امنیت کامل برگزار شد.
سید محمدرضا هاشمی با تأکید بر وجود وحدت و انسجام بین مسوولان شهرستان یادآور شد: در این مدت شاخص های امنیتی رشد بسیار خوبی داشته که ان را مدیون اعضای شورای تأمین هستیم.
وی همچنین با بیان اینکه برخی امور زیربنایی در شاهرود انجام شده که نتیجه آن ها در آینده مشخص می شود، افزود: مرز هوایی، منطقه ویژه اقتصادی و راه اندازی معدن پتاس طرود از جمله کارهایی است که در آخرین مراحل کاری هستند.
هاشمی یادآور شد: در حوزه توسعه شیوه های نوین آبیاری، افزایش اقامتگاه های بوم گردی، پرداخت تسهیلات از طریق سایت بهین یاب و سایت کارا هم شاهرود موفقیت های بسیاری نسبت به دیگر شهرستان های استان داشته است.
در این آیین محمد کرم محمدی به سمت سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود انتخاب شده و از زحمات چهار ساله سید محمد رضا هاشمی تقدیر شد.
شهرستان شاهرود با 240 هزار نفر جمعیت و 53هزار کیلومتر مربع مساحت در شرق استان قرار گرفته است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.