به گزارش ایرنا، سیدمحمد موسوی زاده روز پنجشنبه در نشست خبری با موضوع مدیریت بهینه و مدیریت مصرف در اوج بار مصرف در سمنان، افزود: تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی اوج مصرف برق در کشور را رقم می‌زند که کاهش ساعت کاری ادارات باعث کاهش مصرف برق می شود.
اوج بار مصرف ساعت های بین 11 تا 16 است.
وی با بیان این که ساعت فعالیت ادارات در زمان اوج بار مصرف برق همپوشانی دارد، اظهارداشت: تغییر ساعت کاری نهاد‌های اجرایی همانند دیگر استان‌های کشور در سمنان به همین دلیل از اواسط تیر تا اواسط شهریور ابلاغ شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان با اشاره به 2 مزیت بزرگ تغییر ساعت ادارات استان، تصریح کرد: آغاز فعالیت ادارات از صبح زودتر یعنی انتقال از دوره اوج مصرف به صبح و کاهش مصرف برق در دوره اوج مصرف همزمان با تعطیلی ادارات در ساعت 13 و 30 دقیقه مزیت بزرگ تغییر ساعت کاری است.
موسوی زاده تاکید کرد: توصیه شده است ادارات یکساعت پیش از پایان ساعت کاری وسایل سرمایشی خود را خاموش کنند زیرا دمای مناسب در یک ساعت حفظ می شود و از سوی دیگر کمک بزرگی به کاهش مصرف در دوره اوج بار می شود.
وی از افزایش 11 درصدی برق در استان در دوران اوج مصرف امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: مصرف استان از 403 مگاوات به 447 مگاوات در سال 97 افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: متوسط جهانی افزایش مصرف برق در موسم گرم سال سه درصد است ولی اکنون این شاخص در استان سمنان به بالای 10 درصد رسیده است.
موسوی زاده با اشاره به نظارت بر مصرف برق در دستگاه‌های اجرایی استان از طریق ابزار هوشمند از راه دور، بیان کرد: مصرف این ادارات در زمان اوج بار به شدت نظارت می شود و گزارش‌های مصرف این دستگاه ها به خود آنها و دستگاه‌های نظارتی گزارش می شود.
وی بر مدیریت بهینه مصرف برق به ویژه در نهادهای اجرایی در دوره اوج بار مصرف تاکید و اضافه کرد : دستگاه ها و واحدهای تولیدی در صورت استفاده از دیزل ژنراتورهای خود در زمان اوج مصرف از سیاست‌های تشویقی بهره مند می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این که مصرف برق خانگی در استان دوسوم متوسط کشور و 2 برابر متوسط جهانی است، تصریح کرد: مهمترین تاکید شرکت برق بر استفاده از وسایل برقی در زمان مناسب، به اندازه و استفاده از وسایل برقی دارای بهره‌وری بالاست.
موسوی زاده در پاسخ به سوالی درباره امکان کاهش تعرفه برق به خاطر دمای بالای استان، بادآور شد: گزارش شرایط و وضعیت دمایی استان برای بهره‌مندی از معافیت تعرفه‌ای بر عهده هواشناسی است و تحلیل و تصمیم‌گیری درباره این امر بر عهده شورای اقتصاد و کمیسیون‌های کشوری است و استان در این زمینه اختیاری ندارد.
موسوی زاده یادآور شد: در استان سمنان به عنوان نمونه گرمسار بر همین اساس، از تعرفه معافیت یک سوم ضریب در 2 ماه سال برخوردار است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان اضافه کرد: کاهش تولید برق امسال در کشور به دلیل خشکسالی در نیروگاه‌های برقابی بیش از پنج هزار مگاوات است و از 9 هزار مگاوات به بیش از چهارهزار مگاوات کاهش یافته است.
بر اساس بررسی‌ها، 30 درصد کل مصرف برق خانگی در وسایل سرمایشی است و دمای رفاه در این وسایل سرمایشی 23 درجه است.
ساعت کاری ادارات استان سمنان از شانزدهم تیر 97 تا پانزدهم شهریور روزهای شنبه تا چهارشنبه از 6 و 30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه و روزهای پنجشنبه از 6 و 30 دقیقه تا 12 و 30 دقیقه تغییر کرد.
6103 /6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.