به گزارش ایرنا، سید حسن میرعماد روز چهارشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار سمنان استان در سالن غدیر افزود: افزایش قیمت بعضی از فرآورده های لبنی و گوشت گاو و گوسفند در افزایش قیمت سایر کالاها هم در بازار سمنان تاثیر گذار بوده است.
وی اظهارداشت: دستگاه های نظارتی برای جلوگیری از افزایش بی رویه بعضی از اقلام ضروری باید همکاری خود را با این سازمان افزایش دهند و کنترل قیمت کالاهای راهبردی، همدلی و همکاری مردم و مسوولان را می طلبد.
وی ادامه داد : کالاهای اساسی به اندازه نیاز بازار در انبارها موجود است و اکنون 920 تُن گوشت مرغ، 2 هزار تُن ذرت، چهار هزار تُن جو ، 71 هزار تُن گندم در سمنان ذخیره شد.
وی با بیان این که تولیدات استان در بخش مرغ و تخم مرغ و دیگر مواد پروتینی70 درصد مازاد بر مصرف است، تصریح کرد: سمنان از نظر تولید دیگر محصولات راهبردی مانند گندم، جو و حبوبات در مقایسه با دیگر استانهای کشور در جایگاه مطلوبی قرار دارد.
به گزارش ایرنا، در این نشست بر تشدید کنترل و نظارت های بازرسان بر بازار تاکید و در زمینه درج قیمت ها نظارت و برخورد با متخلفان تدابیری اتخاذ شد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
این استان 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
6026/س.خ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.