ابوالفضل حسن بیگی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین کمبود آب در نواحی و شهرک های صنعتی سمنان نباید مانع اجرای طرح های توسعه اقتصادی و تعطیلی واحدهای صنعتی شود.
وی اظهارداشت: اکنون در بسیاری از شهرستان های سمنان کمبود آب در بخش صنعتی و کشاورزی مشهود است اما نباید این امر در اجرای طرح های اشتغالی دولت دوازدهم مانعی ایجاد کند.
وی گفت : براساس آمارهای ارایه شده از سوی شرکت آب منطقه ای، اکنون شهرستان های سمنان و شاهرود و دامغان به ترتیب با مشکل کمبود 150 و 200 و 70 لیتر در ثانیه مواجه است که باید در میان مدت برای رفع این معضل اقدام شود.
حسن بیگی ادامه داد : زیرساخت های سرمایه گذاری در طرح هایی که به نیاز آبی کمتری دارند در سمنان فراهم است و باید مدیران دستگاه اجرایی مربوط، فعالان اقتصادی را به راه اندازی واحدهای صنعتی کم آب بر در استان ترغیب کنند.
وی تصریح کرد: ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و معدنی استان برای کاهش نرخ بیکاری بی نظیر است و علاوه بر نیازهای زیرساختی برای سرمایه گذاری، نظارت دستگاه اجرایی مربوط برای مدیریت منابع موجود ضروری است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : طرح های کوتاه، میان و بلند مدتی برای تامین آب مورد نیاز واحدهای صنعتی آب بر سمنان در چهار سال آینده در دستور کار قرار دارد و با این رویکرد می توان برای کاهش نرخ بیکاری در استان گام برداشت.
وی افزود: انتقال آب خزر به سمنان باید به عنوان راهبردی ارزشمند برای اجرای طرح های توسعه ای اقتصادی در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد و امیدواریم در کمترین زمان ممکن این طرح که مصوبه سفر استانی دکتر روحانی به سمنان در دولت یازدهم است عملیاتی شود.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
در سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.