به گزارش ایرنا، سعید ناجی چهارشنبه در نشست شورای اداری شاهرود در سرسرای ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان، خطاب به کسانی که به نقد دولت می پردازند، بیان کرد: گاهی تلاش می شود دولت را جدا از نظام و حاکمیت بدانند در حالی که تلاش این چنینی جز انتشار ناامیدی در بین مردم نتیجه ای ندارد.
وی حفظ ارکان نظام را وظیفه همه دانست و افزود: تمام قوای نظام باید مورد احترام قرار بگیرند و همه در جهت تقویت همدلی و وحدت گام بردارند. حفظ اعتماد مردم بزرگ ترین سرمایه نظام بوده و کم توجهی به آن آسیب جدی به ساختار سیاسی کشور وارد می کند.
معاون استاندار سمنان حفظ انسجام را در گرو حرکت با محوریت قانون اساسی برشمرد و تاکید کرد: در امور اجرایی نیز به شدت به اصل تفکیک قوا معتقد بوده و تداخل در کار یکدیگر را نمی پسندیم.
ناجی از مسوولان و مدیران دولتی خواست موضع خود را به عنوان موضع نظام و دولت مورد بازبینی قرار دهند.
وی گفت: مدیران نماینده دولت بوده و کار اشتباه آن ها نیز به حساب دولت گذاشته می شود، ما فرصت اشتباه و کم کاری نداریم . رای هایی که مردم در صندوق انداخته اند، بیانگر نوع مطالبات آنها است که بی توجهی به آن باعث ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت می شود.
وی همچنین با انتقاد از اینکه تاکنون به گزینش نیروی انسانی توجه لازم نشده، تاکید کرد: باید استفاده از ظرفیت نیروی انسانی به بهترین شکل انجام شود به گونه ای که هرکس بر سر جای خود قرار گیرد حتی افرادی که برای نمایندگی مردم و یا انجام فعالیت های مردمی داوطلب می شوند، باید به درستی انتخاب شوند.
معاون سیاسی استاندار سمنان اضافه کرد: در طول چهار دهه گذشته همواره با فراز و فرودهایی در حوزه های اجرایی رو به رو شدیم، اکنون می بینیم اشتباهاتی مرتکب شده و منابعی را از دست داده ایم که جبران آن ها امکان پذیر نیست. در محیط زیست، منابع آبی و منابع طبیعی دچار مشکلات جدی شدیم و نیازمند توجه اساسی و بازنگری در رفتارهای خود هستیم.
ناجی به تحولات منطقه ای و توطئه های دشمنان علیه نظام نیز اشاره کرد و گفت: پیوند تحولات خارجی و اوضاع داخلی نقطه ای را که باید بر روی آن قرار گرف مشخص می کند تا بتوان برای پیشبرد اهداف گام برداشت. در حوزه دولت نیز باید توجه لازم و دقیق به خواست واقعی مردم صورت گرفته و با هوشیاری نیازها را اولویت بندی کرد.
امام جمعه موقت شاهرود هم در این نشست تعاون و همکاری را یکی از اصل های اسلام برشمرد و گفت: تعاون محور و ملاک های خود را دارد و باید بر اساس برّ و تقوا باشد.
حجت الاسلام حمید عبداللهیان با بیان اینکه هر عمل نیکی که پشتوانه قرآنی، روایی و عقلانی داشته و منافعش شامل حال مسلمانان شود، امری نیک است، افزود: باید در همه عرصه ها از مظلوم دفاع کرد. در عرف دیپلماتیک امروز کشورها در صورت داشتن منافع از یکدیگر حمایت می کنند و توجهی ندارند که آیا طرف مقابل مظلوم و محق و یا ظالم و باطل است.
وی یادآور شد: اگراصل تعاون و همکاری در بین جوامع اسلامی حاکم شود، بسیاری از آسیب های اجتماعی را ریشه کن می کند.
در این نشست برخی از مسوولان شهرستان شاهرود هم به بیان دیدگاه های و مسایل این منطقه پرداختند.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.