به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان چهارشنبه شب در همایش روایت خدمت در تالار هلال احمر شهر سمنان افزود: در حال حاضر ترامپ در آمریکا و اسرائیل و عربستان با پول‌های‌شان به دنبال زمین‌گیرکردن جمهوری اسلامی در عرصه اقتصادی هستند.
وی عدالت را مهمترین رسالت قوای سه گانه برای مقابله با هر گونه برنامه دشمنان خارجی ذکر و خاطرنشان کرد: بر خلاف عدالت، در جامعه بستری ایجاد کردیم که شکاف بین اقشار مردم به نهایت خود رسیده است.
وی با انتقاد از برخی فرآیندهای پرداخت در کشور، تصریح کرد: به عنوان نمونه در حوزه بهداشت و درمان پرداختهای چندصد میلیونی داریم که در دیگر نقاط دنیا وجود ندارد و مشخص نیست بر مبنای چه منطق و عدالتی است.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات قیمتها در ماه های اخیر در کشور، تصریح کرد: در بازارهایی مانند مسکن، خودرو، طلا و ارز، پولدارها و دلال ها با فرصت‌طلبی سرمایه شان چند برابر شده در حالی که برخی مردم عادی به خاطر افزایش قیمت مسکن، امیدوار به ادامه زندگی در خانه کنونی خود نیستند.
وی تاکید کرد: عده ای در این شرایط اقتصادی با جابه جایی ارز و به هم ریختن قیمت ها می خواهند کار را به جایی برسانند که مردم ناراضی شوند، این دسته در حالی که مردم را تحریک می کنند بدانند در حال پیاده سازی نقشه آمریکا هستند.
پزشکیان با تاکید بر این که قوای سه گانه درباره این وضعیت اقتصادی باید پاسخگو باشند ،یادآور شد: در این شرایط باید از تولیدکننده و صنعتگر واقعی حمایت کنیم و با سوء استفاده کنندگان برخورد کنیم.
وی با بیان این که اگر مشکلات مردم را حل نکنیم نمی توانیم به پشتیبانی آنها امیدوار باشیم، اضافه کرد: دعواهای کنونی ما در کشور بر سر پول، شهرت و جایگاه است در حالی که باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما مانده ایم که راه شهدا را ادامه دهیم، تاکید کرد: راه شهدا دعوا بر سر منیّت‌ها نیست، باید با رعایت عدالت مشکلات تمام مردم در نقاط مختلف را ببینیم.
وی ادامه داد: نمی شود سفره ما با سفره مردم متفاوت باشد، اگر می خواهیم جلوی آمریکا بایستیم مسوول، نماینده مجلس و قاضی، همه باید به دنبال رضایت مردم با اجرای عدالت باشیم.
پزشکیان با اشاره به برخی روایت های اسلامی در باب اهمیت عدالت، گفت: حتی برای اجرای قانون باید عدالت وجود داشته باشد، باید ببینیم اکنون در کشور آیا عدالت منطقه ای، جنسیتی و قومیتی داریم.
وی با بیان اینکه بررسی کنیم آیا درون تشیع عدالت داریم یا خیر، بیان داشت: اینگونه که هر که با ماست فرزندش دارای پست و مقام باشد و هر که با ما نیست به جایی نرسد، از مبانی عدالت حضرت علی(ع) نیست، زیرا آن حضرت در اجرای عدالت سهم ویژه ای حتی برای برادر خود درنظر نداشتند.
همایش روایت خدمت همزمان با دو سال نمایندگی احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با حضور محمدامین سازگارنژاد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدشهاب الدین چاوشی استاندار، جمعی از مسوولان و مردم سمنان برگزار شد.
6103/6029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.